modelomania

Sukhoi 29S 2.6m – Sebart

Έχει γραφτεί από Γιώργος Αυγερινόπουλος
Τρίτη, 28 Δεκέμβριος 2010
Sukhoi 29S 2.6m – Sebart με κινητήρα Mintor 110 Bicilindrico benzina




Τον τελευταίο καιρό, όλο και περισσότεροι φίλοι αερομοντελιστές έρχονται στο Μοντελοδρόμιο Dounis Airfield με μεγάλα μοντέλα Κινέζικης σχεδίασης και προέλευσης με χαμηλό κόστος

Δεν ήταν δυνατόν το γεγονός αυτό να περάσει απαρατήρητο από μένα ούτε για το μέγεθός τους ούτε και για τον αριθμό τους. Κάθε φορά, τουλάχιστον, τρία από αυτά διεκδικούσαν τον διάδρομο απογείωσης!

Αισθανόμουν μειονεκτικά, ξεφορτώνοντας από το αυτοκίνητό μου σχετικά μικρά μοντέλα και πείστηκα τελικά ότι είχα μείνει πίσω.

Η χαριστική βολή ήταν ένα αεροπλάνο της “Pilot-Rc” YAK 54 107’ (35%), που έφερε ο Μάρκος Καράβολος αρχές του Δεκέμβρη. Το εκπληκτικό ήταν, ότι ο μικρός γιος του Βαγγέλης, μόλις δώδεκα ετών, έκανε με αυτό Hover στον διάδρομο!

“Μάρκο πόσο σου κόστισε;” τον ρώτησα. “Τσάμπα”, με διαβεβαιώνει και ξεκινήσαμε την συζήτηση.

Το βράδυ μπήκα στο site της “Pilot-Rc” και καρφώθηκα στο video που είχε αναρτήσει.

Έκανα λογαριασμούς και δεν μου έβγαινε και εντελώς “Τσάμπα” …

Έτσι, την άλλη μέρα τηλεφώνησα στον φίλο Μαργαρώνη Γιώργο της “
RC Model Shop” από την Σάμο. http://www.rcsamos.gr/

“Γιωργάρα”, του λέω, θα μου πουλήσεις ένα
Sebart 2.6 μέτρα, για να δουν οι φίλοι αερομοντελιστές στο Μοντελοδρόμιο την διαφορά από τα Κινέζικα …;
Πρόσεξέ μου την τιμή γιατί η “Pilot-Rc” το έχει “Τσάμπα” ...
Ο Γιωργάκης υπεραμύνθηκε της ποιότητος και με βάζει στη θέση μου. “Μπορείς να μου πεις, ποιος Πρωταθλητής πετάει με αυτό και ποια πρωταθλήματα κέρδισε …; ” Αλλάζω θέμα και αρχίζουμε να συζητάμε για τις λεπτομέρειες της παραγγελίας.
Τα χαρακτηριστικά του “Sukhoi 29S 2.6m – Sebart” είναι:
Εκπέτασμα Πτερύγων: cm 260
Μήκος με το σπίνερ:
cm 254
Εμβαδόν πτερύγων: 130 τετραγωνικές παλάμες
Βάρος: 12,9 κιλά άδειο.
Δέκτης: 6 καναλιών
Συνιστώμενος Κινητήρας: 110
cc Mintor
Συνιστώμενη Εξάτμιση: Τύπου Cannister της
Mintor
Συνιστώμενος Έλικας:
Mejzlik 28x10 άνθρακα
Η επιλογή μου για κινητήρα, φυσικά, ήταν ο Mintor 110 δικύλινδρος βενζίνης. Κοστίζει ένα “σκασμό λεφτά”, αλλά είναι γνωστό ότι είναι έργο τέχνης.
Ο Β2 110 είναι το νεότερο μοντέλο της νέας γραμμής των βενζινοκινητήρων της Mintor.
Κατασκευασμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και από βέλτιστα κράματα αλουμινίου, που διατίθενται στην αγορά. Όλα τα μεταλλικά μέρη του είναι κατασκευασμένα από ολόκληρα κομμάτια. Επεξεργάζονται με Μηχανήματα Ψηφιακής Καθοδήγησης, ήτοι Computer Numerically Controlled Systems (CNC-Systems).
Αυτό δίνει στον κινητήρα μια πρωτοφανή δομική ακαμψία και μια ασύγκριτη ελαφρότητα.

Πολύς χρόνος μελετών έχει δαπανηθεί στην σχεδίαση του κινητήρα, ώστε να επιτευχθεί υψηλή ισχύς εξόδου, συγκρινόμενη με κινητήρες υψηλότερου κυβισμού, χωρίς να παραμεληθεί η αξιοπιστία του. Είναι ένας κινητήρας, που δεν έχει κανένα είδος «αβεβαιότητας» για ολόκληρη την περίοδο χρήσης του.

Επίσης, οι εξατμίσεις τύπου "Cannister" δοκιμάστηκαν πολύ καιρό στους κινητήρες και στα μοντέλα, για να επιτευχθεί η μέγιστη ισορροπημένη ισχύς. Ο Mintor Β2 110 είναι επί του παρόντος ο κινητήρας με την καλύτερη αναλογία ισχύος σε σχέση με το βάρος του στην κατηγορία του. Ο κωδικός 110 μας δείχνει τον κυβισμό του, που είναι 110 cc.

Χαρακτηριστικά:

- Βάρος (χωρίς ηλεκτρονική ανάφλεξη και εξατμίσεις) γραμμάρια 2.540
- Κυβισμός: 110 cc 2-κύλινδρος
- Μήκος: 147 χιλιοστά
- Απόσταση μεταξύ των κυλίνδρων 244 χιλιοστά
- Απόσταση μεταξύ των βυσμάτων των μπουζί: 291 χιλιοστά
- Μονάδα ECU της Aeroflug κατασκευασμένη ειδικά για τον Mintor 110
- Καύσιμο με συνθετικό λάδι, 2%
- Συνιστώμενοι Έλικες: Mejzlik 28x10 - 29x10 - 30x10 (για ρυμούλκηση)

Ο κινητήρας διατίθεται με μονάδα ECU της Aeroflug, χωρίς εξατμίσεις.
Η επόμενη επιλογή ήταν το Power Box. Ο Γιώργος ανέλαβε να μου το προμηθεύσει ο ίδιος. Επέλεξα το μοντέλο “Competition” της “Power Box Systems”.
Θα μου έκανε και το “Evolution”, αλλά η επιλογή μου έγειρε στο “Competition” παρ’ ότι ακριβότερο. Η ιδέα της οθόνης με έχει ενθουσιάσει.
Μετά, έπρεπε να επιλέξω τα οκτώ ψηφιακά Hi-Torque servo που χρειάζεται το μοντέλο. Όλος ο κόσμος αγοράζει JR και συγκεκριμένα τα JR-DS 8911.
Εγώ επέλεξα Futaba και μάλιστα το S9157. Εκτός από το ότι γενικώς εμπιστεύομαι την Futaba, με επηρέασε και το γεγονός ότι ο Γιώργος θα μπορούσε να μου τα δώσει σε καλή τιμή.
Futaba S9157
- Specification -

· Torque: 30.6 Kg cm (6.0v)
· Speed: 0.14s/60 Degrees (6.0v)
· Dimensions: 37 x 21 x 41 mm
· Weight: 71gr
Αφήσαμε σε εκκρεμότητα το servo του γκαζιού και το πώς θα διαχειριστώ το λεβιεδάκι του τσοκ.
Αποκλείσαμε τις μπαταρίες της “Power Box Systems” που προτείνει και θα το αποφασίζαμε και αυτό στην συνέχεια.
Είμαι στην φάση που τηλεφωνώ στον Γιώργο κάθε μέρα για την παραλαβή τους. Προσπαθώ να βάλω το κουτί κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δένδρο και βέβαια πριν την Πρωτοχρονιά.
Δεν σας ανέφερα, ότι το έχω υποσχεθεί στον μεγάλο μου γιο Πάνο, ο οποίος έχει εξελιχθεί σε μεγάλο Ταλέντο, χωρίς να σημαίνει αυτό, ότι ο μικρότερος μου Αργύρης δεν έχει και αυτός στο συγκεκριμένο μοντέλο τα δικαιώματά του.
Στο άρθρο αυτό θα πρέπει να έχετε υπομονή. Θα συμπληρώνεται με τον ίδιο ρυθμό της κατασκευής. Σας διαβεβαιώνω ότι δεν θα ξεχαστεί τίποτα. Θα συνοδεύεται από πλούσιο φωτογραφικό υλικό και βέβαια από όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες.
Θα επανέλθω με την παραλαβή των δεμάτων.

Β’ Μέρος
Κατασκευή 1ης φάσης
Καθυστέρησα στο ραντεβού μας. Η αιτία είναι, ότι δυστυχώς άργησα να συγκεντρώσω όλα τα μέρη που ήταν απαραίτητα για την κατασκευή. Μη με ρωτήσετε εάν τελικά το κουτί μπήκε κάτω από το Χριστουγεννιάτικο δένδρο, διότι τελικά αυτό δεν στάθηκε δυνατό, για δύο λόγους. Εάν έβαζα τα κουτιά στο δένδρο εμείς θα έπρεπε να κάνουμε Χριστούγεννα έξω από το σπίτι. Οι επόμενες δύο φωτογραφίες, θα σας δώσουν να καταλάβετε το μέγεθος της συσκευασίας.





Και τα δύο χαρτοκιβώτια αφορούν το μοντέλο …
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι τα παρέλαβα τελικά, αμέσως μετά την αλλαγή του χρόνου.
Η συσκευασία ήταν πολύ καλή. Αμέσως τα αποσυσκεύασα και μετά τον πρώτο έλεγχο ξεκίνησα την κατασκευή. Το βιβλίο οδηγιών το είχα ήδη κατεβάσει από το Ιταλικό site του Sebart, το είχα εκτυπώσει έγχρωμο και γνώριζα ήδη ποια θα ήταν τα επόμενα βήματα. Αυτό που βρήκα μαζί με το αεροπλάνο, ήταν ασπρόμαυρο και γι’ αυτό έκανα χρήση του δικού μου.
Το εγχειρίδιο κατασκευής του μοντέλου μπορείτε να το κατεβάσετε πιέζοντας το εικονίδιο “PDF”(9 MB).



Ακολούθησα στην αρχή διαφορετική από την προβλεπόμενη από το εγχειρίδιο ακολουθία.
Είχα σαν στόχο, να ενισχύσω όλες τις ξύλινες επιφάνειες, με την σχολαστική κάλυψή τους, με εποξειδική ρητίνη (921), δύο συστατικών.
Τη χρησιμοποιώ από καιρό στα μοντέλα μου και την προμηθεύτηκα από την “FIBERMAX COMPOSITES” στο site http://www.fibermaxcomposites.com/shop/921-p-210.html προς 15€ το ένα κιλό ρητίνης, συνοδευομένης με μισό κιλό σκληρυντή.
Έτσι εγκατέστησα πρώτα στην άτρακτο τις εξατμίσεις, μαζί με την στήριξή τους, για να μπορώ ανεμπόδιστα στη συνέχεια να εμποτίσω τις ξύλινες επιφάνειες με την εποξειδική ρητίνη.
Αφαίρεσα από το διαχωριστικό, το καπάκι εισόδου που απομονώνει το εσωτερικό τούνελ των εξατμίσεων.


Μετά το καπάκι εξόδου των εξατμίσεων από το τούνελ.



Έκοψα την άτρακτο, στο σημείο που τελειώνει το τούνελ.


Τοποθέτησα το σύστημα στήριξης στο εσωτερικό του τούνελ, χρησιμοποιώντας εποξική κόλλα τριάντα λεπτών.


Εφόσον πέρασα τις δύο εξατμίσεις από μπροστά μετά από κάποια σχετική δυσκολία, τις στερέωσα στο πίσω μέρος, μέσα στα ξύλινα δακτυλίδια που ήταν εφοδιασμένα με (4+4) αποσβεστήρες.


Τώρα το σκάφος ήταν έτοιμο για την ρητίνη. Το άφησα όλο το βράδυ να στεγνώσει και ξεκίνησα τις εργασίες την επόμενη ημέρα.


Τελευταία ενημέρωση Παρασκευή, 29 Ιούλιος 2011
english greek

Polls

Ποιά είναι η γνώμη σας για το modelomania.gr?

Αποτελέσματα


Επιλογή Εμφάνισης

ks-lservice

Ημερολόγιο

Πέμπτη
30
Νοεμβρίου
2023
Ανατ.: 07.24
Δύση: 17.01
Σελήνη
18 ημερών

Σήμερα Γιορτάζουν
Ανδρέας, Ανδριανή
Ακολουθεί...
4/12
Βαρβάρα

Ποιός είναι συνδεδεμένος ...

Έχουμε 17 επισκέπτες σε σύνδεση

Στατιστικά


web counters