


Agusta A109 Power
Agusta A109 Power
Τα ελικόπτερα μοντέλα ήταν ενοχλητικά και λίγο αντιπαθητικά στην παρέα μου και βέβαια δεν εξαιρώ τον εαυτό μου.
Δεν μου πέρναγε ποτέ από το μυαλό μου ότι κάποτε θα ασχοληθώ με αυτά, μέχρι που κάποια μέρα έρχεται στο Μοντελοδρόμιο, ο φίλος Αερομοντελιστής Γιώργος Δαμιανάκης, ο οποίος γνώριζε την αδυναμία μου για την Agusta και μάλιστα για το ελικόπτερο A 109 Power και με ενθουσιασμό μου ανακοινώνει.
“Κύριε Γιώργο”, έτσι συνηθίζει με σεβασμό να με εκφωνεί παρ’ όλες τις διαμαρτυρίες μου, “το ξέρετε ότι το Agusta A 109 κυκλοφορεί σε μοντέλο;” Στα χέρια του κρατούσε ένα περιοδικό γεμάτο φωτογραφίες. Δεν πίστευα στα μάτια μου. Η ακρίβεια της υλοποίησης με εξέπληξε και βέβαια δεν χρειάστηκε άλλη κουβέντα.
Την επομένη μέρα πήγαμε μαζί στο μαγαζί που το διέθετε, και αγοράσαμε ό τι χρειαζότανε …!
Οι βασικές αγορές ήταν δύο.
1. Thunder Tiger - Raptor 90 κιτ κόστους 700 €
a. Μήκος σκάφους: 1.410 mm
b. Πλάτος σκάφους: 190 mm
c. Ύψος: 465 mm
d. Διάμετρος κυρίου στροφείου: 1.580 mm
e. Διάμετρος στροφείου ουράς: 260 mm
f. Σχέσεις γραναζιών: 9,3:1:4,6
g. Συνολικό βάρος με τον εξοπλισμό: 4.800 gr. (μου βγήκε 5.238 gr)
2. και το Thunder Tiger - A109 Power Scale Fuselage προς 600 €.
a. Μήκος σκάφους: 1.660 mm
b. Πλάτος σκάφους: 360 mm
c. Ύψος συνολικό: 340 mm
d. Διάμετρος κυρίου στροφείου: 1.580 mm
e. Διάμετρος στροφείου ουράς: 260 mm
f. Συνολικό βάρος με τον εξοπλισμό: 6.450 gr. (μου βγήκε 6.550 gr)
g. Σκάφος πολυεστερικό ήδη βαμμένο
h. Το ανασυρόμενο σύστημα τροχών, με απόλυτο σεβασμό, έχει αναπαράγει το σύστημα του πραγματικού κ.τ.λ.
Στην συνέχεια, επέλεξα τον εξοπλισμό του, ακολουθώντας τις συμβουλές των έμπειρων στο αντικείμενο αερομοντελιστών φίλων.
3. Κινητήρας OS-MAX 91RZ-H αξίας 310 €
a. Κυβισμός: 14.95 cc
b. Διάμετρος: 27.7 mm
c. Έμβολο: 24.8 mm
d. Χρήσιμες στροφές το λεπτό: 2.000-16.000
e. Ισχύς: 3.3 hp στις 15.000 rpm
f. Βάρος χωρίς εξάτμιση: 623 gr
4. Την εξάτμιση την αγόρασα από την Tower Hobbies “Century Silent Power 90 Tuned Muffler” βάρους 200 gr προς 70 €.
5. Ένα ζευγάρι Carbon Main Blade προς 110 €.
a. Μήκος: 710 mm έκαστον
b. Λαβή: 14 mm
c. Πλάτος: 63 mm
d. Οπή μπουλονιού: 4-5 mm
e. Βάρος: 175 - 178gr
6. Από την Tower Hobbies προμηθεύτηκα επίσης τα τέσσερα Futaba S9255 High - Torque Heli Digital Servo προς 105 € έκαστο.
a. Ταχύτητα: 0.16 sec/60° στα 4.8V
b. Ροπή: 9.0 kg/cm στα 4.8V
c. Βάρος: 55 gr
d. Διαστάσεις: 40 x 20 x 37mm
7. Ένα Futaba GV-1 GOVERNOR προς 160 €
a. Ανάλυση ελέγχου: 0.1 Hertz
b. Ακρίβεια: 1%
c. Απόκριση ελέγχου: 20 mS (milliseconds)
d. Εύρος ελέγχου: 1.000-2.100 rpm (Ταχύτητα κυρίου στροφείου)
e. Καμπύλη μείγματος: 9 διαφορετικά σημεία ρύθμισης
f. Τάση λειτουργίας: DC 3,8-6V
g. Κατανάλωση: 40mA στα 4.8V
8. Ένα Futaba gyro GY401σετ με το servo του S9254 προς 205 €
a. Μήκος gyro: 27mm
b. Φάρδος: 27mm
c. Ύψος: 20mm
d. Βάρος: 27gr
e. Τροφοδοσία αποκλειστικά με συσσωρευτή 4.8V (Εάν γίνει χρήση συσσωρευτή υψηλότερης τάσης, θα χρειαστείτε ρυθμιστή στα 6V)
Το Servo S9254
f. Ταχύτητα: 0.06 sec/60° στα 4.8V
g. Ροπή: 3,4 Kg στα 4.8V
h. Διαστάσεις: 40 x 20 x 37mm
i. Βάρος: 49 gr
j. Τάση λειτουργίας: 4.8V
9. Από την Tower Hobbies επίσης ένα συσσωρευτή Hobbico HydriMax 4,8V 3.600 mAh NiMH βάρους 273 gr προς 29 €.
10. Ένα διακόπτη EMS Heavy Duty DSC Switch J προς 12 €
11. Ένα Hobbico Volt Watch 4.8V/6V Rx Monitor προς 12 €
12. Ένα δέκτη Futaba R6014HS 14-Channel 2.4GHz FASST Receiver προς 169 €
……
Όταν άνοιξα την συσκευασία του “Thunder Tiger – Raptor” εντυπωσιάστηκα. Συνειδητοποίησα ότι οι αερομοντελιστικές κατασκευές που έκανα μέχρι εκείνη την στιγμή ήταν σαφώς υποδεέστερες από την σύνθετη κατασκευή ενός ελικοπτέρου και μάλιστα αυτής της κλάσης. Ήταν λάθος μας, που, παρά την άγνοιά μας, ενοχλούμεθα και κριτικάραμε αρνητικά όσους ασχολούντο με τα ελικόπτερα και ήμασταν κυριολεκτικά νυχτωμένοι και δεν μπορούσαμε να φανταστούμε τι ταλέντο χρειάζεται για να καταφέρεις να κατασκευάσεις μία τόσο σύνθετη πτητικά συσκευή.
Ευτυχώς το manual είναι απόλυτα κατατοπιστικό και χωρίζει τις εργασίες σε στάδια, υποστηριζόμενα με ανεξάρτητα σακουλάκια που περιέχουν τον εξοπλισμό τις συγκεκριμένης φάσης.
Φάση 1-1 Συναρμολόγηση του άνω πλαισίου. Σακούλα A
Φάση 1-2 Συναρμολόγηση του κάτω πλαισίου. Σακούλα B


Φάση 1-3 Συναρμολόγηση του κεντρικού πλαισίου. Σακούλα C
Φάση 1-4 Εγκατάσταση του πλαισίου των servo. Σακούλα C


Φάση 1-5 Εγκατάσταση του πλαισίου κλίσης. Σακούλα D
Φάση 1-6 Εγκατάσταση του Κεντρικού Άξονα. Σακούλα E


Φάση 2-1 Συναρμολόγηση της Κεφαλής του κυρίου στροφείου. Σακούλα F
Φάση 3-1 Συναρμολόγηση ουράς. Σακούλα G


Φάση 4-1 Εγκατάσταση της Κεφαλής του στροφείου. Σακούλα H
Φάση 4-2 Εγκατάσταση του κινητήρα




Φάση 4-3 Εγκατάσταση των Skid προσγείωσης
Φάση 4-4 Εγκατάσταση της συναρμολογημένης ουράς


Φάση 5-1 Εγκατάσταση των Servo-μέρος 1 Σακούλα I
Φάση 5-2 Εγκατάσταση των Servo-μέρος 2 Σακούλα I


Φάση 5-3 Εγκατάσταση του Δέκτη και του Gyro GY401 AVCS (Angular Vector Control System)




Φάση 5-4 Εγκατάσταση του Σώματος. Σακούλα J
Φάση 5-5 Εγκατάσταση των Blades του Στροφείου. Σακούλα K


Φάση 6-1 Setting up Gear Backlash
Φάση 6-2 Setting up Stabilizer Paddles


Φάση 6-3 Setting up Blade Pitch Angle





Κύριο Μενού
Αρχική Συνεργάτες Τα μοντέλα μας Σας ενδιαφέρει Ποδήλατο (mountain bike) Συνδέσεις ΕπικοινωνίαΆρθρα
Άρθρα γενικάPolls
Τα πιο δημοφιλή
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- BREDA Ba.88 Lince
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Agusta A109 Power
- Cessna 337 Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Led on Board
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Combat
- Μια πανέμορφη διαδρομή στο Τατόϊ
Ο καιρός στα Μέγαρα
Ο καιρός τώρα
Θερμοκρασία: 27 °C Σάββατο, 03 Ιούν

Θερμοκρασία: 17 ως 27 °C Κυριακή, 04 Ιούν

Θερμοκρασία: 18 ως 27 °C Δευτέρα, 05 Ιούν

Θερμοκρασία: 19 ως 28 °C
Επιλογή Εμφάνισης

Ημερολόγιο
Μάρθα, Πεντηκοστή
Ποιός είναι συνδεδεμένος ...
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
- Cessna 337 Skymaster
- Piper Arrow
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Ταυτότητα
- Susana
- Μια πανέμορφη διαδρομή στο Τατόϊ
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Η κατασκευή της κορδέλας COMBAT
- Η κοπή της πίττας στα Δερβενοχώρια
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Cessna Cardinal
- Αντικατάσταση του On/Off διακόπτη
- Η κοπή της Πίττας στο ΣΕΦ
- The Kreutzer "Air Coach"
- Mini Field Box
- Giovanni Ciapparelli
- BREDA Ba.88 Lince