


Cessna 337 Skymaster
Αρχές του 2007 έψαχνα να αγοράσω ένα μοντέλο διαφορετικό. Έτσι έστρεψα την προσοχή μου στα δικινητήρια, για τα οποία δεν είχα καμία εμπειρία στο παρελθόν.
Βέβαια, το δικινητήριο δεν μου ήταν αρκετό. Το ήθελα περίεργο και όχι συνηθισμένο.
Η έρευνά μου κατέληξε στο Cessna 337 Skymaster. Με εντυπωσίασε το γεγονός, ότι ο ένας κινητήρας ήταν μπροστά, όπως σ' όλα τα συμβατικά αεροπλάνα και ο δεύτερος πίσω στην ουρά για να σπρώχνει το αεροπλάνο!
Η συνταγή ικανοποιούσε απολύτως τις επιδιώξεις μου και τώρα έμενε να διαλέξω κατασκευαστή μοντέλου.
Στην αρχή προέκυψε το Skymaster της Aviomodelli (Mantua Models).
Δυστυχώς, διατίθεται σε κιτ και αυτό ήταν για εμένα απαγορευτικό. Δεν επιθυμούσα με κανένα τρόπο να εμπλακώ στο Γολγοθά αυτής της κατασκευής.
Με το που είδα αυτές τις φωτογραφίες μου κόπηκε η όρεξη …
Στη συνέχεια, ανακάλυψα την Eurolight http://www.eurolight.aero/, η οποία το διαθέτει πολυεστερικό ARF, πολύ καλή ποιότητα και ταυτόχρονα πολύ καλή τιμή 339 €. Το παρήγγειλα αμέσως.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά:
Κατηγορία:
Semi - Scale
Σκάλα:
1:5
Άνοιγμα φτερών:
2,30 m
Μήκος:
1,67 m
Εμβαδόν φτερών:
68,3 dm2
Βάρος:
6,9 Kg
(Δυστυχώς 8,040 Kg βγήκε το δικό μου μοντέλο)
Κινητήρες:
Δύο τετράχρονοι OS FS-91S II-P
Servo:
Έξι Futaba S3010 και τέσσερα Futaba S3001
Συσσωρευτής:
Sanyo 4N2300SC 4.8V 2.300mAh Square NiCad
Glow driver:
Δύο Sanyo KR2000C 1.2 Volt Cell w/Tab
Παρέλαβα το δέμα γρήγορα, σε εντυπωσιακή συσκευασία και ξεκίνησα αμέσως τη δουλειά.
Ήθελα το μοντέλο μου να είναι ιδιαίτερο και γι' αυτό προσέθεσα έναν ακόμη παράγοντα δυσκολίας. Μία ηλεκτρονική διάταξη που θα αναλάμβανε να κρατά τους κινητήρες συγχρονισμένους και να κάνει την διαχείριση των δύο glow driver.
Την βρήκα στην Αμερική και την παρήγγειλα παράλληλα και αυτήν. Σήμερα διαπίστωσα ότι δεν υπάρχει ο παλιός προμηθευτής, αλλά την διαθέτει ο Troy Built Models http://www.troybuiltmodels.com/items/WRCTWINSYNC.html προς 100 δολάρια.
Έπρεπε να αποφασίσω πού θα τοποθετήσω τον δέκτη.
Το Skymaster επάνω από την άτρακτο δεν διαθέτει μόνο δύο φτερά, αλλά αυτά συνδέονται σ' ένα κεντρικό σύστημα στήριξης των που καταλήγει στο πίσω μέρος με δύο Rudders. Στο σύνολο αυτό τοποθετούμε πέντε servo και την πλακέτα ελέγχου φώτων. Για τον λόγο αυτό έβαλα τον δέκτη επάνω. Το κεντρικό σύστημα στήριξης των φτερών είναι εφοδιασμένο με,
- Τα δύο servo για τα δύο rudder
- Είχα το servo του elevator
- Τα δύο servo των flaps
- Τα δύο servo των ailerons
- Την ηλεκτρονική διάταξη που θα άναβε τα φώτα πορείας (κόκκινο και πράσινο στα φτερά και άσπρο φλάς στο ένα ruder.
Εν αντιθέσει στην άτρακτο είχα:
- Την πλακέτα του συγχρονιστή των κινητήρων που έλεγχε
- Tα δύο servo των throttles που συνδέονται στον συγχρονιστή.
- Το servo του μπροστινού τροχού.
- Την μπαταρία Sanyo 4.8V 2.300 mAh NiCad, που αναγκάστηκα να την τοποθετήσω μπροστά και επάνω στον κινητήρα για να ζυγίσω το μοντέλο.
- και τις δύο μπαταρίες Sanyo 2.000 mAh C 1.2 Volt του Glow driver
Σχεδίασα την καλωδίωση και παραθέτω τα τρία σχέδια.
Design 3 Τα ηλεκτρικά των δύο φτερών.
Δύο servo και τα καλώδια των φώτων πορείας καταλήγουν σε μία εξαπολική φύσα.
Design 2 του επάνω μέρους.
Τελικά χρειάστηκα τα έντεκα κανάλια από τα δεκατέσσερα του δέκτη.
1ο κανάλι: Elevator
2ο κανάλι: Rudder δεξί
3ο κανάλι: Rudder αριστερό
4ο κανάλι: Η έξοδος από τον δέκτη του Throttle πάει στο συγχρονιστή
5ο κανάλι: Aileron δεξί
6ο κανάλι: Aileron αριστερό
7ο κανάλι: Flap δεξί
8ο κανάλι: Εντολές λειτουργιών του συγχρονιστή
9ο κανάλι: Έλεγχος του μπροστινού τροχού
11ο κανάλι: Φωτισμός. Η έξοδος του δέκτη οδηγεί την πλακέτα που μου κατασκεύασε ο φίλος Τζανής για τον έλεγχο των φώτων και συγκεκριμένα:
a. Κόκκινο Led πορείας στο αριστερό φτερό
b. Πράσινο Led πορείας στο δεξί φτερό
c. Led φλας στο rudder
d. Τα δύο φώτα προσγείωσης
Design 3.8 της ατράκτου
Στην άτρακτο κατεβαίνει μία εξαπολική φύσα για να συγκεντρώσει ό τι θα πάει στον δέκτη επάνω. Αυτά είναι:
- Ο έλεγχος του μπροστινού τροχού
- Ο έλεγχος του φωτισμού
- Ο έλεγχος της εισόδου Throttle του συγχρονιστή από την έξοδο του δέκτη
- Ο έλεγχος των λειτουργιών του συγχρονιστή
Ο συγχρονιστής διαθέτει έξι standar βύσματα για
- Τον μαγνητικό αισθητήρα του εμπρόσθιου κινητήρα
- Τον μαγνητικό αισθητήρα του οπίσθιου κινητήρα
- Servo του οπίσθιου κινητήρα γιατί το ελέγχει ο συγχρονιστής
- Servo του εμπρόσθιου κινητήρα γιατί και αυτόν τον ελέγχει ο συγχρονιστής
- Ο έλεγχος της εισόδου Throttle του συγχρονιστή από την έξοδο του δέκτη
- Εντολές λειτουργιών του συγχρονιστή από τον δέκτη
Από τον συγχρονιστή φεύγουν δύο έξοδοι ισχύος, για την τροφοδοσία των δύο μπουζί.
Συνδέονται σε αυτόν, επίσης, οι δύο συσσωρευτές, που τροφοδοτούν τα μπουζί και μία έξοδος για την οθόνη απεικόνισης λειτουργιών και στροφών των δύο κινητήρων!!
Επειδή τα Αγγλικά μου είναι φτωχά, εζήτησα από το γραφείο μου να μου μεταφράσουν το εγχειρίδιο του συγχρονιστή.
Στην μετάφραση τοποθετήθηκαν οι χρωματιστές φωτογραφίες του κατασκευαστή και οι δικές μου. Έτσι, έγινε ένα αξιόλογο εγχειρίδιο, που μπορείτε να το κατεβάσετε πιέζοντας με το ποντίκι εδώ.
Ξεκίνησα από τα φτερά. Τοποθέτησα από δύο servo Futaba S3010 στα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή κουτάκια.
Άλλαξα τον προβλεπόμενο από τον κατασκευαστή τρόπο κουμπώματος φτερών με άτρακτο. Έτσι τοποθέτησα μία βίδα στο φτερό και δύο ξύλινους πύρους, για να έχω την αποτελεσματικότερη στερέωσή τους στην άτρακτο.
Βέβαια, στο κάθε φτερό ενσωμάτωσα από ένα led για τα φώτα πορείας.
Η καλωδίωση του κάθε φτερού κατέληξε σ' ένα εξαπολικό βύσμα.
Κύριο Μενού
Αρχική Συνεργάτες Τα μοντέλα μας Σας ενδιαφέρει Ποδήλατο (mountain bike) Συνδέσεις ΕπικοινωνίαΆρθρα
Άρθρα γενικάPolls
Τα πιο δημοφιλή
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- BREDA Ba.88 Lince
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Agusta A109 Power
- Cessna 337 Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Led on Board
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Combat
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
Επιλογή Εμφάνισης

Ημερολόγιο
Ξανθίππη, Πολυξένη
Ποιός είναι συνδεδεμένος ...
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Το ...τέλος της μεθανόλης
- Combat
- Led on Board
- Current Monitor
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
- Ένα μαντρόσκυλο μέσα στο αερομοντέλο
- Piper Arrow
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Linear Regulator
- JU87 Stukas
- Από (Τζανή Δημήτρη)
- Ταυτότητα
- Susana
- Άλμπουμ Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Μια πανέμορφη διαδρομή στο Τατόϊ
- Νέος ηλεκτρονικός διακόπτης μπουζί
- Τεχνητή Νοημοσύνη
- Agusta A109 Power
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Η κατασκευή της κορδέλας COMBAT
- Η κοπή της πίττας στα Δερβενοχώρια
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Cessna Cardinal
- On board glow Driver
- Άλμπουμ Cessna Cardinal
- Αντικατάσταση του On/Off διακόπτη
- Η κοπή της Πίττας στο ΣΕΦ
- The Kreutzer "Air Coach"
- Mini Field Box
- SAITO FG-57T
- Giovanni Ciapparelli
- BREDA Ba.88 Lince