
Άρθρα γενικά
Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
Η εργασία αυτή που γίνεται αποκλειστικά με ευθύνη του χομπίστα αερομοντελιστή, είναι η αιτία για πολλές πτώσεις με μερική ή ολική καταστροφή του αερομοντέλου.
Η εγκατάσταση των ηλεκτρικών, δηλαδή ο δέκτης τα servo και ο διακόπτης με την μπαταρία μέσα στο αερομοντέλο, πρέπει να τυγχάνει μεγάλης επιμέλειας και προσοχής από τον χομπίστα αερομοντελιστή.
Όλες οι εταιρίες κατασκευής αυτών των εξαρτημάτων κάνουν αξιόλογες προσπάθειες να τα βελτιώσουν και να είναι αξιόπιστα. Οι επίχρυσες επαφές π.χ. είναι πλέον κοινοτυπία Όμως δεν φθάνει μόνο αυτό. Η εγκατάσταση των εξαρτημάτων έχει μεγάλη σημασία και πρέπει να γίνει με προσοχή.
Led on Board
Δεν είναι λίγες οι φορές που θέλουμε να κάνουμε μια "εξυπνάδα" επάνω στο αερομοντέλο μας και ειδικά όταν αυτό είναι scale.
Ένα μυδραλιοβόλο να κροταλεί ένα φως να ανάβει και ότι άλλο βάλει ο νους μας.
Όταν αυτή η "εξυπνάδα" είναι ηλεκτρική και χρειαζόμαστε τον έλεγχο της από την τηλεκατεύθυνση, τότε πρέπει να τοποθετήσουμε ένα ηλεκτρονικό διακόπτη που οδηγείται από τον δέκτη και κατά προέκταση από τον χειριστή.
Φυσικά θα απασχολήσουμε ένα spare κανάλι του δέκτη το οποίο θα ελέγχουμε από ένα διακόπτη της τηλεκατεύθυνσης.
Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
Ένας αερομοντελιστής που αντιμετωπίζει με σοβαρότητα αυτό το hobby έχει πάντα μέσα στο μυαλό του πάρα πολλά ερωτηματικά για όλα τα συναφή εξαρτήματα του αερομοντέλου του.
Ένα μεγάλο ερώτημα γι αυτόν είναι το επίπεδο της τάσης της μπαταρίας που έχει μέσα στο αερομοντέλο του.Εννοείται φυσικά πως έχει βεβαίως τοποθετήσει και το γνωστό μας watch volt.
Επομένως κάθε φορά που το αερομοντέλο του ευρίσκεται κοντά του επιθεωρεί την τάση της μπαταρίας του.
Αντικατάσταση του On/Off διακόπτη
Αντικατάσταση του On/Off διακόπτη με σταθεροποιητή τάσης Η αντικατάσταση του διακόπτη ρεύματος από την μπαταρία στον δέκτη με έναν άλλο ηλεκτρονικού τύπου, στο αερομοντέλο δεν μπορώ να πω ότι είναι προϋπόθεση. Αλλά σε μεγάλα Giant είναι οπωσδήποτε απαραίτητη.
Ο κυριότερος λόγος της αντικατάστασης είναι η διασφάλιση της κατάστασης (on), πράγμα που ο γνωστός συρταρωτός διακόπτης το επιτυγχάνει σε ένα μεγάλο ποσοστό.
Linear Regulator
Μία μπαταρία LIPO 2 στοιχείων μας δίνει 2Χ3,7= 7,4 volt και το βάρος της στην χωρητικότητα των 2.000mA δεν ξεπερνά τα 120g.
Ιδανική λύση για το βάρος της μπαταρίας, αλλά η τάση της είναι υψηλότερη από την τάση των 6,5 volt που μπορούν να δουλέψουν τα servo.
Είναι σίγουρο δε ότι αν δεν χρησιμοποιήσουμε κατάλληλο ρυθμιστή ανάμεσα στη μπαταρία και στον δέκτη - servo θα προξενήσουμε ανεπανόρθωτη ζημία στα servo.
Ένα μαντρόσκυλο μέσα στο αερομοντέλο
Σήμερα υπάρχουν πολύ αξιόλογοι φορτιστές και συντηρούν τις μπαταρίες μας πολύ καλά. Όμως στο αεροδρόμιο ο αερομοντελιστής τι εικόνα έχει για τις μπαταρίες του; Κατά καιρούς έχουν εμφανισθεί διάφορα συστήματα ελέγχου του επιπέδου αποθήκευσης της μπαταρίας, όπως π.χ. το σύστημα του μετώπου της μεγάλης και απότομης αποφόρτισης.Η παροχή ηλεκτρικής ενεργείας στα αερομοντέλα με κινητήρα μεθανόλης ή βενζίνης επιτυγχάνεται με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες διαφόρων τύπων 4,8 έως 6,0 volt, είναι δε πολύ μεγάλος πονοκέφαλος για τον αερομοντελιστή, διότι τυχόν απώλειας της εν πτήση σημαίνει καταστροφή του αερομοντέλου.
Current Monitor
Η μέτρηση ρεύματος της κατανάλωσης του δικτυώματος των servo μέσα στο αερομοντέλο έχει μεγάλη σημασία για την μπαταρία που χρησιμοποιείται και ο λόγος είναι εμφανής.
Όσο και μεγάλη μπαταρία να έχουμε μέσα στο αερομοντέλο μια κατανάλωση, του ενός έως δύο ampers συνεχώς, σε ελάχιστο χρόνο δεν έχει αφήσει καθόλου ρεύμα μέσα στην μπαταρία.
Πως θα ξέρουμε όμως αν κάποια φορά ένα servo που έχει σφηνώσει το πηδάλιο που οδηγεί, η δύο servo συνδεδεμένα μηχανικά παράλληλα έχουν κόντρα μεταξύ τους, η κάποιο άλλο servo μεγάλωσε το ρεύμα του αδικαιολόγητα υψηλά από εσωτερική βλάβη?
On board glow Driver
On Board Glow Driver
Το θέμα της διατήρησης του κινητήρα εν λειτουργία κατά την διάρκεια της πτήσης απασχολούσε και απασχολεί συνεχώς τους αερομοντελιστές.
Οι αιτίες της κράτησης του κινητήρα είναι πολλές και αλλάζουν από αεροπλάνο σε αεροπλάνο.
Κυριότερη από αυτές είναι η υψηλή θερμοκρασία από ελλιπή ψύξη.
Οι αιτίες αυτές όμως είναι αντικείμενο των μηχανικών και τις αντιπαρέρχομαι.
Θα ασχοληθούμε όμως με το μπουζί, το οποίο είναι μέρος του προβλήματος.
Στην ουσία, αυτό είναι μία αντίσταση πολύ χαμηλής τιμής σε ohms, όπου με μία μπαταρία 1,2 volt καταφέρνουμε να το κοκκινίσουμε και να ξεκινήσουμε τον κινητήρα είτε δίχρονος είναι είτε τετράχρονος.
Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines.
(Αποσυναρμολόγηση του FS 91) Έτσι πήρα την απόφαση να σας περιγράψω το αντικείμενο που δεν ξέρω !!! Όταν ανακοίνωσα πριν λίγες ημέρες στον φίλο μου Δημητράκη, έτσι προσφωνώ τον Τζανή, ότι απεφάσισα να γράψω ένα άρθρο περιγράφοντας την αποσυναρμολόγηση – συναρμολόγηση ενός κινητήρα τετράχρονου Os Max, μειδίασε για να μην με προσβάλει. Συμπλήρωσε, “εάν δεν καταφέρεις να τον συναρμολογήσεις, έλα να στον κλείσω εγώ !!”.Το είχα απωθημένο κάποια στιγμή να μπορέσω να καταλάβω τους κινητήρες των μοντέλων μου. Η αλήθεια είναι ότι, ενώ στον Τεχνικό τομέα αισθάνομαι ικανοποιητικά καταρτισμένος, στα προβλήματα των κινητήρων είμαι δυστυχώς αδιάβαστος.
SAITO FG-57T
SAITO FG-57T
Το νέο κομψοτέχνημα της SAITO ! Σε προηγούμενο άρθρο μας (βλ. άρθρο “Το τέλος της μεθανόλης”) τον περασμένο Οκτώβρη γράφαμε για τον επικείμενο παραγκωνισμό των μηχανών μεθανόλης, από τις ολοένα και φτηνότερες -και διαθέσιμες πλέον και σε μικρούς κυβισμούς- δίχρονες μηχανές βενζίνης. Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ασφαλώς η οικονομία τους στην κατανάλωση. Το μεγάλο τους μειονέκτημα παραμένει όμως, ο υπερβολικός και απαίσιος θόρυβος που κάνουν κατά τη λειτουργία τους!
Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη (Field box)
Στο μοντελοδρόμιο, οι νέοι αερομοντελιστές κοιτάζουν εξερευνητικά την εργαλειοθήκη μου και με ρωτούν από πού την αγόρασα…
Αυτό με κάνει ιδιαιτέρα υπερήφανο, διότι η σχεδίαση και η υλοποίηση της είναι αποκλειστικά δική μου.
Πολλοί μου ζήτησαν τα σχέδια για να την κατασκευάσουν. Για τον λόγο αυτό, σήμερα απεφάσισα να παρουσιάσω όλα τα μυστικά της κατασκευής, για να είναι σχετικά εύκολη η υλοποίησή της, απ’ όποιον φίλο αερομοντελιστή το αποφασίσει.
Πήρα την απόφαση να την κατασκευάσω, διότι διαπίστωσα ότι αυτές που η αγορά διαθέτει είναι φτωχές και “ψεύτικες” τουλάχιστον με τα δικά μου κριτήρια.
Mini Field Box
Mini Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
Τον Οκτώβρη του 2010, σας είχα παρουσιάσει με υπερηφάνεια, την εργαλειοθήκη μου. Το άρθρο αυτό, είναι από τα πλέον επιτυχημένα της “modelomania”. Έχει μία μεγάλη επισκεψιμότητα, 8.484 επισκέψεις μέχρι και σήμερα, που το κατατάσσει στην πέμπτη θέση των πιο δημοφιλών άρθρων. Δεν έχω στοιχεία να σας δώσω, για το πόσοι φίλοι αερομοντελιστές την κατασκεύασαν.
Σήμερα επανέρχομαι στο ίδιο θέμα, προτείνοντάς σας αυτή τη φορά, τη Mini Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη !!!
Γιατί πήρα την απόφαση να την κατασκευάσω; Για να χωρέσω, εγώ, ο Δημητράκης (Τζανής), δύο μοντέλα και οι εργαλειοθήκες μας, στο πεντακοσαράκι που παρήγγειλα και περιμένω μέσα στον Μάιο να μου παραδώσουν !
Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
Έχουμε συνηθίσει τα Ιαπωνικά προϊόντα να είναι ηλεκτρονικές συσκευές και αυτοκίνητα εμπορίου.
Αν όμως ανατρέξουμε στα φύλλα της ιστορίας θα μείνουμε εμβρόντητοι από το μέγεθος του βιομηχανικού κολοσσού στα προπολεμικά χρόνια, που ήταν η Ιαπωνία.
Για να κατασκευαστεί ένα αεροπλανοφόρο μπορείτε να φανταστείτε το μέγεθος του ναυπηγείου? Το επίπεδο του σχεδιασμού?
Αυτή την στιγμή κοιμούνται ήσυχα μέσα στα βάθη του ειρηνικού ωκεανού κάπου 20 από αυτά. Φανταστείτε τον αριθμό των υπόλοιπων πλοίων, το επίπεδο του οπλισμού τους κ.τ.λ. Όλα made in Japan
JU87 Stukas
Ήδη έχουν περάσει πολλά χρόνια από την λήξη του β΄ παγκοσμίου πολέμου και η ιστορία που έγραψαν οι νικητές αρχίζει να αποκαλύπτεται σιγά - σιγά γεγονότα που επιμελώς αποκρύφτηκαν από τους συγγραφείς των νικητών, δηλαδή των Αγγλοαμερικανών και τα film του Hollywood που πάντα οι καλοί αμερικανοί νικούν τους κακούς γερμανούς.
Τα ονόματα Adolf Galland και Hans Ulrich Rudel τα ακούσαμε τα τελευταία χρόνια και μάθαμε για αυτούς τους τιτάνες των αιθέρων που δεν μπορούν να συγκριθούν με τους αμερικανούς πιλότους, λόγω της πολύς μεγάλης και επίπονης σκληρής εκπαίδευσης που τους επέβαλε το ναζιστικό καθεστώς. Παρόλα αυτά πολύ αμερικανοί πιλότοι διακρίθηκαν σε γενναιότητα και σε ικανότητες.
Combat
Και είναι αλήθεια! Τι είναι το "R/C COMBAT"; Όπως λέει και η λέξη πρόκειται για "αερομαχία" με αερομοντέλα, όπου όμως ο σκοπός δεν είναι η κατάρριψη του "εχθρικού" αεροπλάνου, αλλά απλώς το κόψιμο της κορδέλας που σέρνει!"Θα πρέπει να πάρει κάποιος μέρος έστω και μια φορά σε αγώνα COMBAT, για να καταλάβει ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο ενδιαφέρον, που να δίνει μεγαλύτερες συγκινήσεις, στον Αερομοντελισμό…"
Τα λόγια αυτά δεν είναι δικά μας. Τα είπε ο Timo Starkloff ο Γερμανός αερομοντελιστής, το 2ο όνομα της ACES στην Γερμανία και ο υπεύθυνος της Γερμανικής Ομοσπονδίας Αερομοντελισμού.
Η κατασκευή της κορδέλας COMBAT
Η κατασκευή της κορδέλας COMBAT Δεν πάει πολύς καιρός που περνώντας από έναν ελεύθερο χώρο (όχι δηλαδή οργανωμένο μοντελοδρόμιο) όπου αρκετοί αερομοντελιστές συνηθίζουν να πετούν τα μοντέλλα τους, είδαμε με χαρά - και κάποια έκπληξη, ομολογουμένως- δυο-τρεις φίλους αερομοντελιστές που επιδίδονταν σε COMBAT με τα ηλεκτρικά αεροπλανάκια τους! Τα μοντέλα τους ήταν μικρά, ελαφριά και αργά, πήγαιναν μάλιστα ακόμα πιο αργά με την κορδέλα που έσερναν και που προκαλούσε πρόσθετο drag, επομένως η αερομαχία δεν εγκυμονούσε κατά την άποψη μας κανένα κίνδυνο για τους υπόλοιπους παρευρισκομένους.
Από (Τζανή Δημήτρη)
Μιλώντας μόνο για τον εαυτό μου, έχω δημιουργήσει μια περίεργη σχέση με τα αεροπλάνα μου. Άλλα αγαπώ πολύ και άλλα τα μισώ πολύ. Αυτό π.χ. το μισούσα και να η απόδειξη.
Σε σημείο να χαίρομαι όταν σπάω αυτό που μισώ και να τα βάφω μαύρα όταν λίγο το ξύνω αυτό που αγαπώ. Αν δε το σπάσω δεν μιλιέμαι.
Μέχρι τώρα έχω σπάσει αν θυμάμαι καλά 15 αεροπλάνα.
Κύριο Μενού
Αρχική Συνεργάτες Τα μοντέλα μας Σας ενδιαφέρει Ποδήλατο (mountain bike) Συνδέσεις ΕπικοινωνίαΆρθρα
Άρθρα γενικάPolls
Τα πιο δημοφιλή
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- BREDA Ba.88 Lince
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Agusta A109 Power
- Cessna 337 Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Led on Board
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Combat
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
Επιλογή Εμφάνισης

Ημερολόγιο
18 ημερών
Βαρβάρα