modelomania

SAITO FG-57T

Υποβλήθηκε από Γιώργος Καρασούλας
Τρίτη, 13 Σεπτέμβριος 2011

SAITO  FG-57T

 

Το νέο κομψοτέχνημα της SAITO !

Η καινούργια δικύλινδρη, τετράχρονη, 57 cc, μηχανή βενζίνης της SAITO. Χρειάστηκαν 2 χρόνια για την ανάπτυξη της!

                     

Σε προηγούμενο άρθρο μας (βλ.  άρθρο “Το τέλος της μεθανόλης”) τον περασμένο Οκτώβρη γράφαμε για τον επικείμενο παραγκωνισμό των μηχανών μεθανόλης, από τις ολοένα και φτηνότερες -και διαθέσιμες πλέον και σε μικρούς κυβισμούς-  δίχρονες μηχανές βενζίνης.

 

Το μεγάλο τους πλεονέκτημα είναι ασφαλώς η οικονομία τους στην κατανάλωση.

 

Το μεγάλο τους μειονέκτημα παραμένει όμως, ο υπερβολικός και απαίσιος θόρυβος που κάνουν κατά τη λειτουργία τους!

 

Είτε με ειδικά καζανάκια, είτε με ειδικά κάνιστρα, είτε με tuned pipes, ο θόρυβος αυτών των μηχανών ειδικά στις υψηλές στροφές, παραμένει ανυπόφορος, τόσο από επίπεδα θορύβου, όσο και –κυρίως- στην χροιά του!

 

Και όσον αφορά τους λάτρεις των SCALE αεροπλάνων που προσέχουν και την παραμικρή λεπτομέρεια στο μοντέλο τους, αυτό δείχνει να είναι ένα σοβαρό και ανυπέρβλητο πρόβλημα. Ανατρέχοντας για το ίδιο θέμα στα διεθνή FORUM, ανακαλύψαμε ότι αυτό απασχολεί σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, τους ξένους, κυρίως τους SCALE-ίστες αερομοντελιστές.

 

Παραθέτουμε την πλέον αντιπροσωπευτική –κατά τη γνώμη μας- φράση ξένου αερομοντελιστή σε FORUM συζητήσεων:

 

“Some of us just don't want to listen to that chainsaw noise that the 2 strokes make”

“Μερικοί από εμάς απλώς δεν θέλουμε να ακούμε αυτό το θόρυβο του αλυσοπρίονου, που κάνουν οι δίχρονες μηχανές”

 

 

Η συζήτηση ήταν για 2-χρονες / 4-χρονες μηχανές βενζίνης και θα λέγαμε ότι ο συγγραφέας αυτής της δημοσίευσης στο ξένο FORUM ήταν μάλλον πολύ διακριτικός και ευγενικός, χαρακτηρίζοντας απλώς σαν “θόρυβο αλυσοπρίονου”, αυτό το ανυπόφορο τσιριχτό ουρλιαχτό, των 2-χρονων βενζινοκινητήρων!

 

Η SAITO έχοντας από πολύ παλιά κατανοήσει αυτή την ανάγκη των αερομοντελιστών για αληθοφανή ήχο μηχανής, στα αληθοφανή SCALE

αεροπλάνα τους, διαφήμιζε τις μηχανές της –μεταξύ άλλων- και

για τον μοναδικό ήχο τους!

Το έμβλημα της SAITO:  “Ακούστε αυτόν τον αληθινό ήχο” !

                 

 Την παράδοση κράτησε και με τις μηχανές βενζίνης που κατασκεύασε (και σας παρουσιάσαμε στο άρθρο “το τέλος της μεθανόλης”)  και την συνεχίζει και τώρα με την καινούργια μηχανή της – βγήκε στην αγορά τον περασμένο Νοέμβρη- την FG-57Τ.

 

Πρόκειται για δικύλινδρη – τετράχρονη μηχανή βενζίνης 57 cc, που όπως μας πληροφορεί η ίδια η εταιρεία, χρειάστηκε δυο χρόνια για να την αναπτύξει!

 

Διαθέτει καρμπυρατέρ WALBRO, όχι όμως σειράς, αλλά ειδικό καρμπυρατέρ που η WALBRO ανέπτυξε ειδικά και κατά παραγγελία της SAITO και διαθέτει μόνο στην SAITO!

Το ειδικά σχεδιασμένο καρμπυρατέρ της WALBRO με τις δυο βίδες ρυθμίσεως για χαμηλές και υψηλές στροφές.

 

Η FG-57T έχει κυβισμό 57 cc, υπερ-τετράγωνα πιστόνια και βάρος χωρίς την ηλεκτρονική ανάφλεξη, 2.245 kgr. Η ανάφλεξη ζυγίζει άλλα 190 gr. Η μηχανή είναι λοιπόν πιο βαριά σε σχέση με τις αντίστοιχες δίχρονες που ζυγίζουν –στον ίδιο κυβισμό- γύρω στα 1300 gr., πράγμα όμως που ισχύει άλλωστε και για τις 4-χρονες μηχανές μεθανόλης, σε σχέση με τις αντίστοιχες δίχρονες.

 

Η κλίμακα των στροφών της μηχανής είναι από 1500 έως 7000 rpm και “φοράει” έλικες από 21x10 έως 23x8.  Η κατανάλωση της σύμφωνα με την εταιρεία είναι εξαιρετικά χαμηλή,  35cc βενζίνης ανά λεπτό στο φουλ γκάζι, γι αυτό και το συνιστώμενο ντεπόζιτο είναι μόνο 400-500 cc ! ( ότι δηλαδή βάζουμε συνήθως στις .90-άρες μηχανές μεθανόλης).



Η συνιστώμενη γκάμα ελίκων. Η SAITO, στο MANUAL των οδηγιών, συνιστά τη χρήση στροφομέτρου για τη σωστή ρύθμιση της μηχανής, επειδή σε περίπτωση βλάβης λόγω υπερβολικών στροφών, η εγγύηση ΔΕΝ ισχύει!

   

 

    Η συνιστώμενη γκάμα ελίκων. Η SAITO, στο MANUAL των οδηγιών, συνιστά τη χρήση στροφομέτρου για τη σωστή ρύθμιση της μηχανής, επειδή σε περίπτωση βλάβης λόγω υπερβολικών στροφών, η εγγύηση ΔΕΝ ισχύει!

Ως προς την ιπποδύναμη η SAITO αναφέρει ότι είναι “παρόμοια” με αυτής της δικύλινδρης μηχανής μεθανόλης, της FA-300T, να υποθέσουμε λοιπόν ότι η ισχύς της FG-57T είναι περίπου 4.7 BHP, όση και της FA-300T. Σε σχέση με τις αντίστοιχες δίχρονες 50 cc που βγάζουν ισχύ περί τους 5 BHP, η ισχύς της FG-57T είναι ελαφρώς μικρότερη, όπως θα περίμενε κανείς από μια 4-χρονη μηχανή και όπως συμβαίνει και με τις 4-χρονες μηχανές μεθανόλης.

 

Ασφαλώς οι 4-χρονες μηχανές είναι βαρύτερες και κάπως ασθενέστερες σε ιπποδύναμη από τις αντίστοιχες 2-χρονες, είτε μιλάμε για μεθανόλη, είτε για βενζίνη. Παρ’ όλα αυτά, οι 4-χρονες μηχανές μεθανόλης έχουν εδώ και αρκετά χρόνια εκτοπίσει –σχεδόν ολοκληρωτικά- από τα μοντέλα μας τις 2-χρονες, οι οποίες πλέον χρησιμοποιούνται μόνο σε εκπαιδευτικά .46-άρια αεροπλανάκια ή σε κάποιες ειδικές εφαρμογές, όπως το COMBAT.

 

Τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα των 4-χρονων μηχανών (αξιοπιστία, δηλαδή σπάνια σβησίματα στον αέρα, χαμηλό και σταθερό ρελαντί, χαμηλή κατανάλωση, μεγάλες ροπές και χαμηλός/ρεαλιστικός ήχος) τις έχει καταστήσει αδιαφιλονίκητους δεσπότες του χώρου.

 

Είναι πράγματι αρκετά σπάνιο πλέον, να δούμε σε κάποιο μοντελοδρόμιο 2-χρονη μηχανή μεγαλύτερη από .46, τοποθετημένη σε κάποιο πιο προχωρημένο μοντέλο, δηλαδή όχι εκπαιδευτικό.

 

Η τιμή βέβαια της SAITO FG-57T είναι αρκετά τσουχτερή, περίπου 950 Ευρώ στην Ευρώπη. Θα πρέπει όμως να την συγκρίνουμε όχι με την τιμή των φτηνών Κινέζικων μηχανών, π.χ. της DL-55 που κοστίζει περί τα 350 Ευρώ, αλλά με κάποια μηχανή αντίστοιχου επιπέδου εταιρείας με την SAITO, όπως π.χ. την DA 50 (Dessert Aircraft), που κοστίζει 620 Ευρώ στην Ευρώπη, χωρίς εξάτμιση (και είναι μονοκύλινδρη μηχανή).

Αντιθέτως η SAITO διατίθεται με διπλή εξάτμιση/εξαγωγή, όπως φαίνεται στην παρακάτω φωτογραφία.


Οι εύκαμπτες εξαγωγές/εξατμίσεις της SAITO που έρχονται μαζί με τη μηχανή και συνοδεύονται από τον ειδικό σφιγκτήρα συγκράτησης, που φαίνεται στη φωτογραφία.

 



Στην τιμή περιλαμβάνεται επίσης η ηλεκτρονική ανάφλεξη της μηχανής, η οποία χρειάζεται (όπως διαβάζουμε στο
MANUAL της μηχανής) ένα PACK μπαταριών τουλάχιστον 1000 mAh, ή ακόμα καλύτερα, ένα PACK  Li-Po δύο στοιχείων (2S) 7.4 Volts, αντίστοιχης ή μεγαλύτερης χωρητικότητας. Η κατανάλωση της ηλεκτρονικής ανάφλεξης με τελείως ανοιχτό το THROTTLE, είναι περίπου 800 mA.

              Στην εικόνα φαίνεται η ηλεκτρονική ανάφλεξη, το ειδικό καρμπυρατέρ WALBRO και οι δυο εύκαμπτοι σωλήνες εξαγωγής (εξατμίσεις) της μηχανής

Στην εικόνα φαίνεται η ηλεκτρονική ανάφλεξη, το ειδικό καρμπυρατέρ WALBRO και οι δυο εύκαμπτοι σωλήνες εξαγωγής (εξατμίσεις) της μηχανής

Το WALBRO έχει αντλία αρνητικής πίεσης (αναρρόφησης) και η SAITO μας συστήνει μετά την τελευταία πτήση της ημέρας, να δουλέψουμε τη μηχανή, μέχρι αυτό να αδειάσει τελείως, ώστε να μην χαλάσουν τα λαστιχένια εξαρτήματα του καρμπυρατέρ από την παραμένουσα βενζίνη.

 

Η αναλογία βενζίνης/λαδιού που συστήνει η εταιρεία, είτε για το στρώσιμο είτε για την κανονική λειτουργία, είναι 20:1 και δεν θεωρείται απαραίτητη η χρήση βενζίνης υψηλών οκτανίων.

 

Πρόκειται αναμφισβήτητα για μια μηχανή, πολύ υψηλής ποιότητας, πολύ αξιόλογης, με τιμή όμως που για πολλούς από εμάς είναι σχεδόν απαγορευτική.

 

Θεωρούμε σίγουρο ότι σε λίγο καιρό θα κάνουν την εμφάνιση τους οι πρώτοι Κινέζικοι κλώνοι των 4-χρονων μηχανών της SAITO. Και κατά πάσα πιθανότητα οι Κινέζοι ασχολούνται ήδη με …την ακριβή αντιγραφή !

 

Μέχρι τότε πάντως, όλοι εμείς που αγαπούμε τον SCALE μοντελισμό, θα συνεχίσουμε να αγοράζουμε τις 4-χρονες μηχανές μεθανόλης, πληρώνοντας έστω το ακριβό καύσιμο, αλλά απολαμβάνοντας έναν ρεαλιστικό ήχο από τα αεροπλανάκια μας, που με τόσο κόπο και μεράκι φτιάξαμε!

 

 

Γιώργος Καρασούλας

Τελευταία ενημέρωση Τρίτη, 13 Σεπτέμβριος 2011
english greek

Polls

Ποιά είναι η γνώμη σας για το modelomania.gr?

Αποτελέσματα


Επιλογή Εμφάνισης

ks-lservice

Ημερολόγιο

Παρασκευή
22
Σεπτεμβρίου
2023
Ανατ.: 06.15
Δύση: 18.20
Πρώτο Τέταρτο

Σήμερα Γιορτάζουν
Δεν υπάρχει σήμερα κάποια γνωστή γιορτή
Ακολουθεί...
23/9
Ξανθίππη, Πολυξένη

Ποιός είναι συνδεδεμένος ...

Έχουμε 7 επισκέπτες σε σύνδεση

Στατιστικά


web counters