


Mini Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
Τον Οκτώβρη του 2010, σας είχα παρουσιάσει με υπερηφάνεια, την εργαλειοθήκη μου. Το άρθρο αυτό, είναι από τα πλέον επιτυχημένα της “modelomania”. Έχει μία μεγάλη επισκεψιμότητα, 8.484 (12/2012) επισκέψεις μέχρι και σήμερα, που το κατατάσσει στην πέμπτη θέση των πιο δημοφιλών άρθρων. Δεν έχω στοιχεία να σας δώσω, για το πόσοι φίλοι αερομοντελιστές την κατασκεύασαν.
Σήμερα επανέρχομαι στο ίδιο θέμα, προτείνοντάς σας αυτή τη φορά, τη Mini Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη !!!
Γιατί πήρα την απόφαση να την κατασκευάσω; Για να χωρέσω, εγώ, ο Δημητράκης (Τζανής), δύο μοντέλα και οι εργαλειοθήκες μας, στο πεντακοσαράκι που παρήγγειλα και περιμένω μέσα στον Μάιο να μου παραδώσουν !
Ξεκίνησα πριν τη σχεδιάσω, να πάρω κάποιες βασικές αποφάσεις, αναφορικά με τις τεχνικές επιλογές που θα έπρεπε να πάρω.
Πρώτη μου επιλογή ήταν το Box, να μην είναι εφοδιασμένο με συσσωρευτή έξι αμπερωρίων για την τροφοδοσία της αντλίας καυσίμου, της μίζας, του αναφλεκτήρα και συνεπώς, ούτε με τον ενσωματωμένο φορτιστή που είχα εφοδιάσει το προηγούμενο Box.
Αυτή η επιλογή, έγινε για εξοικονόμηση βάρους και χώρου. Ταυτόχρονα, δεν θα έπρεπε να στερηθούμε καμία δυνατότητα.
Γνωρίζουμε, ότι κανείς πια δεν τροφοδοτεί τον αναφλεκτήρα του μοντέλου, με καλωδιωμένη πίπα με το Box. Οι αυτοτροφοδοτούμενες πίπες, οι οποίες μάλιστα είναι εφοδιασμένες με αναλογικό όργανο που μας ενημερώνει για την καλή λειτουργία του αναφλεκτήρα, έχουν αντικαταστήσει πια τη συμβατική λύση. Η παλιά μέθοδος μας δέσμευε να είμαστε συνδεδεμένοι με το Box, για να τροφοδοτούμε την πίπα.
Η δεύτερή μου επιλογή ήταν, να μην χρησιμοποιήσω ηλεκτρική αντλία για να μεταφέρω το καύσιμο από το ντεπόζιτο στο μοντέλο. Ο λόγος είναι, ότι με έχουν κουράσει οι ηλεκτρικές αντλίες με τα προβλήματά τους. Μέχρι σήμερα έχω πειραματιστεί με πολλές, διαφορετικών τύπων. Τα αποτελέσματα με έχουν απογοητεύσει.
Έτσι, το Mini Box αποφάσισα να εφοδιαστεί με μηχανική αντλία, διότι πιστεύω ότι:
1. Είναι αξιόπιστη.
2. Σε πληροφορεί για την ποσότητα που πάει στο ρεζερβουάρ του μοντέλου, με βάση τις στροφές της μανιβέλας.
3. Γνωρίζεις πόσο καύσιμο κατανάλωσες, διότι όταν αδειάζεις το ντεπόζιτο, οι στροφές πάλι σε ενημερώνουν.
4. Βέβαια, απαλλάσσεσαι από την αναγκαιότητα του συσσωρευτή στο Box !
Μου έμεινε να λύσω, το πρόβλημα της τροφοδοσίας της μίζας.
Κατάλαβα ότι αυτό δεν είναι σήμερα πρόβλημα, με τους συσσωρευτές Lipo, που με ελάχιστο βάρος, μικρές διαστάσεις, μας διαθέτουν υψηλά ρεύματα.
Κάποιος φίλος αερομοντελιστής, είχε συνδέσει τη μίζα του με έναν τέτοιο συσσωρευτή. Έτσι, αποφάσισα να επεξεργασθώ την ιδέα και να την βελτιώσω αισθητικά και λειτουργικά.
Πρώτα, έκανα εγχείρηση στη μίζα.
Ο συσσωρευτής που διάλεξα είναι Lipo. Χαρακτηριστικά: Βύσμα εκφόρτωσης: 4mm Bullet-connector
Άνοιξα το καπάκι της στο πίσω μέρος, αφαίρεσα το χοντρό καλώδιο τροφοδοσίας και κόλλησα το βύσμα που θα τη συνέδεε με τον συσσωρευτή.
Χωρητικότητα: 2.200 mAh
Στοιχείων: 3S1P/11.1v/3Cell
Σταθερή εκφόρτωση: 30C (66 A)
Εκφόρτωση κορυφής (10sec): 40C (88 A)
Βάρος: 207g
Διαστάσεις: 117 Χ 34 Χ 24mm
Βύσμα φόρτισης: JST-XH
Στη συνέχεια τη δοκίμασα σ’ ένα τετράχρονο κινητήρα O.S. FS-91 II Surpass. Το αποτέλεσμα, εντυπωσιακό.
Αυτές οι επιλογές μου, με απάλλαξαν από το πρόβλημα συσσωρευτή στο Mini Box και θα έπρεπε να αξιολογήσω, με ποιον τρόπο θα αντιμετώπιζα τα άλλα προβλήματα που περίμεναν τη λύση τους.
Θα έπρεπε στην συνέχεια να επιλέξω το δοχείο καυσίμου. Οπωσδήποτε τετράγωνο, για να ενσωματώνεται εύκολα. Αρκετή χωρητικότητα, χωρίς υπερβολές. Τη λύση αυτή την είχα από το προηγούμενο Box. Χαρακτηριστικά:
Χωρητικότητα: 2.900 cc
Διαστάσεις: 80 Χ 150 Χ 295 mm
Από το Praktiker
Μεγάλο πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπίσω, ήταν τα εργαλεία. Θα έπρεπε και εδώ να μην λείπει τίποτα, να είναι νοικοκυρεμένα, να πιάνουν μικρό χώρο και βέβαια να έχουν λίγο βάρος. Έψαξα και βρήκα την κασετίνα που χρειαζόμουν.
Χαρακτηριστικά:
“καρυδάκια μύτες σετ 46 τμχ. 1/4'' CV” Τιμή: 23.00 € |
Στο καπάκι της κασετίνας είναι στερεωμένα:
1. Allen 2, 2.5, 3, 4, 5, και 6 mm
2. Μύτες σταυρού PZ3, PZ2, PZ1 και PH3, PH2, PH1
3. Μύτες ίσιες 6.5, 5.5 και 4 mm
4. Όπως και μύτες Torx T40, T30, T25, T20, T16 και T10.
Στον πυθμένα της κασετίνας είναι στερεωμένα:
1. Καρυδάκι 14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5.5, 5, 4.5, και 4 mm
2. Καστάνια
3. Προέκταση
4. Προέκταση εύκαμπτη
5. Σπαστή κεφαλή
6. Αντάπτορας για προσαρμογή των μυτών στην καστάνια
7. Κατσαβίδι με υποδοχή για μύτες
8. Κ.τ.λ.
Αγόρασα επίσης μία εργαλειοθήκη “Ταμπακιέρα 10" Pro Mano”.
Χαρακτηριστικά:
Τιμή: 3,70 € |
Εφόσον πήρα τις αποφάσεις μου και προμηθεύτηκα τον απαραίτητο εξοπλισμό, ξεκίνησα να το σχεδιάζω.
Τα πάνελ, είναι κομμένα από κοντραπλακέ θαλάσσης 8 mm και μερικά βοηθητικά από 4 mm. Δύο είναι από διαφανές Plexiglas 4 mm.
Απ’ ότι καταλαβαίνετε, εάν κόψετε τα κομμάτια με ακρίβεια, η κατασκευή μετά, είναι σχετικά απλή.
Πρώτα μετράμε και σημαδεύουμε στο κοντραπλακέ, τα σημεία κοπής. Στη συνέχεια τα κόβουμε.
Γυαλοχαρτάρουμε τις κομμένες επιφάνειες, για να έχουμε ένα άριστο αποτέλεσμα.
Το δύσκολο κομμάτι, είναι η κατασκευή των οδηγών, με τη βοήθεια ενός ρούτερ. Το Dremel έλυσε το πρόβλημα.
Τα κομμάτια συναρμολογούνται με ξυλόκολλα και καρφάκια.
Οι επιφάνειες, δουλεύτηκαν στην αρχή με χοντρό γυαλόχαρτο 120 και στη συνέχεια με πιο ψιλό 240. Για primer, χρησιμοποίησα αστάρι μετάλλου. Πινέλο καλά βουτηγμένο και στρώσιμο προσεκτικά με ρολό. Την επομένη ημέρα, τρίψιμο με ψιλό γυαλόχαρτο και βάψιμο με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή πινέλο και στρώσιμο με ρολό.
Το χερούλι είχε και αυτό τη δυσκολία του. Αγόρασα ένα στειλιάρι φτυαριού, διαμέτρου 35 mm και αφαίρεσα από το κέντρο του, το πάχος του κοντραπλακέ 8 mm. Τα δύο κομμάτια τα κόλλησα με ξυλόκολλα. Τα δύο plexiglas, μου τα έκοψε ένα μαγαζί που φτιάχνει διαφημιστικές πινακίδες.
Εάν δεν αναγνωρίζετε από τις φωτογραφίες, τα τέσσερα διαφανή κουτάκια που είναι πίσω από το συρόμενο plexiglas, σας ενημερώνω ότι είναι τα κουτιά της Futaba που συσκευάζει τα servo και τους δέκτες !
Τελικά, κατάφερα να φτιάξω ένα πανέμορφο, σχετικά μικροσκοπικό (220Χ268Χ400 mm) και πανάλαφρο Box. Πιστέψτε με, δεν κατάφερα να το γεμίσω …
Γιώργος Αυγερινόπουλος
Κύριο Μενού
Αρχική Συνεργάτες Τα μοντέλα μας Σας ενδιαφέρει Ποδήλατο (mountain bike) Συνδέσεις ΕπικοινωνίαΆρθρα
Άρθρα γενικάPolls
Τα πιο δημοφιλή
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- BREDA Ba.88 Lince
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Agusta A109 Power
- Cessna 337 Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Led on Board
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Combat
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
Επιλογή Εμφάνισης

Ημερολόγιο
18 ημερών
Βαρβάρα
Ποιός είναι συνδεδεμένος ...
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Combat
- Led on Board
- Current Monitor
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
- Ένα μαντρόσκυλο μέσα στο αερομοντέλο
- Cessna 337 Skymaster
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Linear Regulator
- JU87 Stukas
- Από (Τζανή Δημήτρη)
- Άλμπουμ Field Box
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Η κατασκευή της κορδέλας COMBAT
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- On board glow Driver
- Αντικατάσταση του On/Off διακόπτη
- SAITO FG-57T