modelomania

Sukhoi 29S 2.6m – Sebart

Έχει γραφτεί από Γιώργος Αυγερινόπουλος
Τρίτη, 28 Δεκέμβριος 2010
Κατασκευή 4ης φάσης
Ήρθε η στιγμή για την τοποθέτηση του κινητήρα.

Πρώτα θα τοποθετηθεί πρόχειρα το Cowl, για να μετρηθεί η απόστασή του από το σημείο που θα βιδώσουμε τις βάσεις του κινητήρα.



Στη συνέχεια θα μετρήσουμε το βάθος του κινητήρα και θα το αφαιρέσουμε από την προηγούμενη απόσταση.
Θα βρούμε ένα πολύ σκληρό ξύλο, για να κατασκευάσουμε τέσσερα ξύλινα τακάκια.

Η πρώτη προσπάθεια απέτυχε. Μου βγήκαν κοντά, διότι δεν υπολόγισα ότι η προπέλα από τη δεξιά πλευρά είναι πιο κοντά στο Cowl απ’ ότι η αριστερή, λόγω Thrust. Επίσης, διαπίστωσα ότι το ξύλο που χρησιμοποίησα, παρότι σκληρό, υποχωρούσε στο βίδωμα. Βρήκα στην αποθήκη μου ένα κομμάτι ξύλο από πάτωμα και εντυπωσιάστηκα από την σκληρότητά του. Δυσκολεύτηκα να το κόψω, αλλά τα τακάκια που κατασκεύασα δεν υποχωρούσαν στο βίδωμα ούτε χιλιοστό. Το πάχος που χρειάστηκα ήταν το διπλό από το πάχος του πατώματος και γι’ αυτό τα κόλλησα με ξυλόκολλα, ανά δύο μεταξύ τους.



Συνέχισα με την τοποθέτηση των δύο servos για το γκάζι και το τσοκ.
Ενώ για το γκάζι υπήρχε πρόβλεψη, για το τσοκ “έσπασα” το κεφάλι μου. Προσπάθησα να ανακαλύψω θέση, για να ελαχιστοποιήσω τη διαδρομή και να την κάνω ευθεία αλλά δεν στάθηκε δυνατό. Τελικά, το τοποθέτησα δίπλα από το servo του γκαζιού.
Βίδωσα επάνω στον κινητήρα τις δύο εξαγωγές, που κατέληγαν στις δύο εξατμίσεις.



Συνέχισα με την τοποθέτηση των δύο servos για το γκάζι και το τσοκ.
Ενώ για το γκάζι υπήρχε πρόβλεψη, για το τσοκ “έσπασα” το κεφάλι μου. Προσπάθησα να ανακαλύψω θέση, για να ελαχιστοποιήσω τη διαδρομή και να την κάνω ευθεία αλλά δεν στάθηκε δυνατό. Τελικά, το τοποθέτησα δίπλα από το servo του γκαζιού.


Δεν χρησιμοποίησα τη ντίζα και τα ακρόντιζα που συνόδευαν το Μοντέλο. Τα βρήκα λεπτά. Με φόβισε όταν το τελικό σχήμα της υποχρεωτικά κατέληγε να είναι “Ζ”. Έτσι την κατασκεύασα με βίδα – ντίζα τριών χιλιοστών. Βέβαια άνοιξα βόλτες στο δίσκο που μεταδίδει την κίνηση στο καρμπιρατέρ.
Το πρόβλημα τις ντίζας του τσοκ ήταν μεγαλύτερο. Η αιτία ήταν ότι στο καρμπυρατέρ δεν υπήρχε πρόβλεψη για να στερεωθεί το ακρόντιζο. Έτσι αναγκάστηκα να κατασκευάσω από αλουμίνιο ένα βραχίονα σε σχήμα κατάλληλο να στερεωθεί και να ταυτιστεί με τον προηγούμενο. Ταυτόχρονα να έχει την κατάλληλη γωνία για να μπορεί η ντίζα να τον κινεί σωστά. Το αποτέλεσμα βγήκε καλό.



Στις δύο εξαγωγές του κινητήρα υπήρχε πρόβλεψη για δύο εισόδους καπνού. Αυτές έπρεπε να τις κλείσω, για να αποφύγω τη διαρροή των καυσαερίων. Πρώτα δοκίμασα να βάλω ένα σωληνάκι από Tygon που συνέδεε τις δύο εισόδους. Στην πρώτη πτήση από την θερμοκρασία των καυσαερίων το σωληνάκι έλειωσε…
Έτσι στη συνέχεια, πήρα μέτρα πιο δραστικά.
Δημιούργησα στο εσωτερικό τους σπείρες τριών χιλιοστών και βίδωσα δύο βιδάκια. Προηγουμένως τα πασάλειψα με φλατζόκολλα για εξατμίσεις.

Στο επάνω μέρος του firewall, τοποθετήθηκε η ηλεκτρονική ανάφλεξη στο σημείο που προτείνει ο κατασκευαστής. Χρειάστηκε να ανοίξω δύο σχισμές για να περάσω την ταινία ασφάλισης τύπου “Velcro”. Στο κάτω μέρος της συσκευής, κόλλησα μία παχιά ταινία διπλής όψεως.



Πριν την συνδέσω, μελετούσα τα καλώδια που βγαίνουν από την συσκευή. Σ’ ένα από αυτά διαβάζω στο πινακιδάκι του “Tachometer”. Μπαίνω στο site του κατασκευαστή της ανάφλεξης http://www.rcexl.com/. Στην σελίδα http://www.rcexl.com/news/Accessories/4.html βρήκα αυτό που έψαχνα. Μπαίνω στο ebay το βρίσκω και το αγοράζω προς 19$. Το παρέλαβα πριν λίγες ημέρες και το τοποθέτησα αμέσως.



1. Use PIC16f628a microcontroller
2. Do not need batteries, Power from the ignition
3. Standard FUTABA plug (Black-Negative Red-Positive and White-Signal)
4. Using high - brightness LED digital tube.
5. Input voltage range: 3,5 V - 8,4 V
6. Current consumption 25 mA – 60 mA
7. Mini tachometer indicates up to 30.000 rpm
8. Actual RPM= Display Digital X10
9. Body Size: 41mm L x 17mm W x 12mm H
10. Window Size: 30mm L x 15mm H
11. Weight: 8.5gr

Τα ηλεκτρονικά gadgets με τρελαίνουν.
Η προπέλα που χρησιμοποίησα, είναι αυτή που προτείνει ο Sebart. Δηλαδή μία Mejzlik 28x10 carbon. Το σπίνερ είναι κατασκευασμένο από τη Mintor με τον ίδιο τρόπο που κατασκευάστηκε και ο κινητήρας. Δηλαδή με Μηχανήματα Ψηφιακής Καθοδήγησης, ήτοι Computer Numerically Controlled Systems (CNC-Systems). Έργο Τέχνης !!!


Τις τρύπες στο σπίνερ και στην προπέλα, μου τις έκανε ο Δημητράκης (Τζανής), χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό της δουλειάς του.



Το επόμενο βήμα ήταν η εγκατάσταση τροφοδοσίας, την οποία και πρόσεξα ιδιαίτερα. Τα προβλήματα που είχα στο πρώτο μου Μοντέλο βενζίνης, δεν ήθελα να επαναληφθούν. Το δοχείο καυσίμου, ο Sebart δεν το διαθέτει με το Μοντέλο. Ο Γιώργος (Μαργαρώνης) φρόντισε να μου έρθει χωρίς επιβάρυνση. Η χωρητικότητά του είναι 800 cc. Αρχικά, πίστευα ότι δεν είναι αρκετό. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών όμως, αποδείχθηκε ικανοποιητικό. Στο στρώσιμο του κινητήρα χρονομέτρησα 32 λεπτά λειτουργίας.
Ο Πέτρος (Ντούνης) με έμαθε, πώς να αντικαταστήσω τα μεταλλικά σφυκτηράκια σταθεροποίησης που χρησιμοποιούσα επάνω στα σωληνάκια τροφοδοσίας καυσίμου (Tygon), με τα μπρούτζινα σωληνάκια του δοχείου.
Μου έδειξε μια πένσα “Lock wire - safety wire - twisters”, με το ατσάλινο ειδικό σύρμα, που χρησιμοποιείται για να ακινητοποιήσει με ασφάλεια τα παξιμάδια των αεροπορικών μέσων!


Ήταν μία πρόκληση για μένα και τον παρακάλεσα να μου δανείσει πένσα και σύρμα για να το χρησιμοποιήσω κι εγώ. Παράλληλα, το βράδυ έψαχνα στο ίντερνετ να βρω τρόπω να τα προμηθευτώ. Πράγματι τα βρήκα και αμέσως τα παρήγγειλα!
Επίσης ο Πέτρος ανέλαβε να μου στερεώσει στο επάνω μέρος του δοχείου την έξοδο της υπερχείλισης, για να χρειαστώ μόνο δύο μπρούτζινα σωληνάκια από την τάπα της εισόδου.

Με προσοχή τρύπησε το ρεζερβουάρ μ’ ένα τρυπάνι 4,5 mm και μετά ανοίξαμε βόλτες με ένα βιδολόγο 5 mm. Βίδωσε το “Fuel Line Connector” και εσωτερικά βοηθούμενος με μία κυρτή χειρουργική λαβίδα τον ασφάλισε με το παξιμάδι του.
Στερέωσα το ρεζερβουάρ με δύο ταινίες ασφάλισης τύπου “Velcro”. Κατασκεύασα δύο ξύλινα στηρίγματα, τα οποία κόλλησα στο δάπεδο εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ. Στο κάτω μέρος του τοποθέτησα ένα στρώμα από μαλακό σφουγγάρι.



Την υπερχείλιση την έβγαλα στο κάτω μέρος, περνώντας την από τα πλάγια τοιχώματα, δημιουργώντας προηγουμένως μία κυκλική σπείρα.



Στην άκρη του σωλήνα του βοσκού τοποθέτησα ένα “Lynx M.O.A.S Fuel Tank Clunk

Το Lynx M.O.A.S. (Mother of All Suckers) είναι μία νέα και καινοτόμος λύση.
Το κεφάλι του M.O.A.S. είναι ένα ειδικό κέλυφος από συνθετικές ίνες, το οποίο διατηρεί σταθερή την απορροφήσει του καύσιμου μέχρι την τελευταία σταγόνα. Βοηθά επίσης το καρμπιρατέρ να έχει μια σταθερή ρύθμιση, διότι η ροή του καυσίμου προς το καρμπιρατέρ παραμένει σωστή από πλήρη έως και καινή δεξαμενή.
Η M.O.A.S. είναι ανθεκτική σε όλες τις ενώσεις των καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων των Nitro, αλκοόλ, συνθετικά και ορυκτέλαιο, βενζίνη και ντίζελ.

Τα μπρούτζινα σωληνάκια του ντεπόζιτου τροποποιήθηκαν στις άκρες τους, για να ισχυροποιηθεί η σύνδεσή τους με τα σωληνάκια τροφοδοσίας καυσίμου (Tygon). Για το λόγο αυτό, αφού πρώτα τα έτριψα στις άκρες με τετρακοσάρι γυαλόχαρτο, συγκόλλησα δύο σπείρες από γαλβανισμένο σύρμα. Μετά πάλι έτριψα προσεκτικά την κόλληση για να είναι λεία και να μην πληγώσει το “Tygon”.

Με αυτόν τον τρόπο, τα σωληνάκια καυσίμου δεν έχουν καμία πιθανότητα να αποκολληθούν από τους μπρούτζινους σωλήνες καυσίμου του ντεπόζιτου.



Βλέπετε επίσης ότι αντικατέστησα την πλαστική τάπα του ντεπόζιτου, με την αντίστοιχη αρίστης ποιότητος αλουμινένια της “Sullivan Heavy Duty Aluminum Stopper” που την αγόρασα και αυτήν από το Μαργαρώνη Γιώργο της “RC Model Shop”.
Για τάπα πλήρωσης του καυσίμου είχα και χρησιμοποίησα την “Slimline Gas Excel Fueler Complete” http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEXX2&P=7

Τελευταία ενημέρωση Παρασκευή, 29 Ιούλιος 2011
english greek

Polls

Ποιά είναι η γνώμη σας για το modelomania.gr?

Αποτελέσματα


Ο καιρός στα Μέγαρα

Ο καιρός τώρα
Καθαρός Καθαρός
Θερμοκρασία: 27 °C
Παρασκευή, 18 Αύγ
Κυρίως λιακάδα Κυρίως λιακάδα
Θερμοκρασία: 25 ως 33 °C
Σάββατο, 19 Αύγ
Κυρίως λιακάδα Κυρίως λιακάδα
Θερμοκρασία: 24 ως 34 °C
Κυριακή, 20 Αύγ
Μερική λιακάδα Μερική λιακάδα
Θερμοκρασία: 24 ως 34 °C

Επιλογή Εμφάνισης

ks-lservice

Ημερολόγιο

Πέμπτη
17
Αυγούστου
2017
Ανατ.: 05.45
Δύση: 19.13
Σελήνη
25 ημερών

Σήμερα Γιορτάζουν
Δεν υπάρχει σήμερα κάποια γνωστή γιορτή
Ακολουθεί...
18/8
Αιμίλιος

Ποιός είναι συνδεδεμένος ...

Έχουμε 62 επισκέπτες σε σύνδεση

Στατιστικά


web counters