modelomania

Sukhoi 29S 2.6m – Sebart

Έχει γραφτεί από Γιώργος Αυγερινόπουλος
Τρίτη, 28 Δεκέμβριος 2010
Κατασκευή 3ης φάσης
Ήρθε η ώρα για την τοποθέτηση των servos.
Στο σημείο αυτό, αντιμετώπισα κάποια διλλήματα, σχετικά με την επιλογή των σερβοκεφαλών. Στην αρχή τοποθέτησα πλαστικές ενισχυμένες, σαν αυτές που φαίνονται στο εγχειρίδιο συναρμολόγησης του Sebart.


Με το που έφερα τα φτερά στον Πέτρο (Ντούνη) για έλεγχο με “έκραξε”! Ήταν όπως πάντα κατηγορηματικός.
“Τα πλαστικά έχουν δύο σοβαρά μειονεκτήματα. Τα πλαστικά δόντια που μεταφέρουν την κίνηση από την κεφαλή των servos, δεν αντέχουν την καταπόνηση και γρήγορα φθείρονται, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να μην μεταδίδουν την κίνηση πια! Το δεύτερό τους μειονέκτημα είναι ότι με την παρέλευση του χρόνου πολυμερίζονται και θρυμματίζονται.”
Το δεύτερο επιχείρημα δεν με έπεισε, αλλά με είχε πείσει με το πρώτο. Πράγματι, είχα διαπιστώσει ότι εκεί που χρειάστηκε να μετακινήσω τις σερβοκεφαλές μερικές φορές, τα πλαστικά δόντια καταπονούντο και εφθείροντο.
Έτσι ξεκίνησα για ανεύρεση αλουμινένιων σερβοκεφαλών. Παρήγγειλα κάποια πράγματα από τον “AL’S HOBBIES”, μαζί με τις σερβοκεφαλές. Τα πράγματα που παρέλαβα ήταν ποιοτικά απαράδεκτα και αποφάσισα να μην τα χρησιμοποιήσω. Ευτυχώς διαπίστωσα ότι ήταν διαθέσιμα στην Ελλάδα και τα αγόρασα από την “GREEKROTORS – Γιάννης Κούτσουλας”. Εμφανίζονται στην ιστοσελίδα http://www.myhelis.com/Aluminum-Sx-Arm-1.5-Futaba/ και
Ξήλωσα τα προηγούμενα και τοποθέτησα πρώτα τα δύο servos στα Ailerons.


Φρόντισα οι δύο ντίζες, να έχουν και οι δύο το ίδιο μήκος, μετρώντας τες προσεκτικά με ένα παχύμετρο. Επίσης φρόντισα, οι δύο σερβοκεφαλές να είναι τοποθετημένες κάθετα με τον καταμήκη άξονα κάθε servo. Βέβαια αυτό δεν είναι εφικτό, διότι είναι σχεδόν αδύνατον να ταιριάξουν τα δόντια. Τα τοποθέτησα στην πλέον κοντινή θέση και ρύθμισα την καθετότητα στην συνέχεια με το “Power Box”.
Παράλληλα, θα έπρεπε να τοποθετήσω τις δύο προεκτάσεις μέσα στο φτερό. Ο φίλος Τάσος (Πέπας), που χρειάστηκε να τον φωνάξω και να τον συμβουλευτώ και αυτόν σε διάφορα στάδια της κατασκευής, μου είχε προτείνει οι δύο προεκτάσεις να καταλήγουν σ’ ένα και μοναδικό εξαπολικό βύσμα, για να είναι ευκολότερη η ηλεκτρική σύνδεση – αποσύνδεση των φτερών από την άτρακτο. Εδώ και πολύ καιρό έχω οργανωθεί στην κατασκευή των προεκτάσεων, διαθέτοντας όλο τον κατάλληλο εξοπλισμό και τα παρελκόμενά τους.


Οι συνδέσεις των βυσμάτων των servo
s, με τις προεκτάσεις των, σταθεροποιήθηκαν με θερμοσυστελλόμενο για καλλίτερη ασφάλεια.
Μετά τοποθέτησα τα servos των δύο Stabilizers.

Κι εδώ, χρειάστηκε να τοποθετηθούν οι δύο σερβοκεφαλές σχεδόν κάθετα με τον άξονα των servos και με το “Power Box” στη συνέχεια να ρυθμιστούν ώστε να επιτευχθεί η απόλυτη καθετότητά τους! Οι δύο ντίζες κατασκευάστηκαν στο ίδιο μήκος, μετρώντας τες με ένα παχύμετρο.
Ήρθε η σειρά της τοποθέτησης των servos για την κίνηση του Rudder.
Το σημείο αυτό, με είχε απασχολήσει στο στάδιο της παραγγελίας του Μοντέλου. Ο φίλος μου ο Δημητράκης (Τζανής), με επιμονή, μου τόνιζε τη σημασία του παραλληλισμού των δύο servos και μάλιστα όταν αυτά έχουν ελκτική δύναμη 30 κιλών το καθένα! Εάν για κάποιο λόγο, η κίνηση του ενός έχει έστω και ένα χιλιοστό διαφορά από το άλλο, τότε το ένα θα τραβά το άλλο και βέβαια με ολέθριες συνέπειες. Βέβαια, είχα προβλέψει το κατάλληλο “Power Box”, για να συγχρονίσω λειτουργικά τα δίδυμα servos. Το άλλο πρόβλημα που έπρεπε να λυθεί, ήταν η απόλυτη καθετότητα της τοποθέτησής των, ώστε οι βραχίονες να κινούνται στον ίδιο άξονα και ακριβώς παράλληλα. Οι προβλεπόμενες ξύλινες υποδοχές στο Μοντέλο, δεν μου έδιναν αυτήν τη σιγουριά.
Μου ήταν ανεξήγητο πως είναι δυνατόν, τα μικροσκοπικά βιδάκια που συνόδευαν τα servos, να είναι τα κατάλληλα να κρατήσουν τα τεράστια φορτία, βιδωμένα επάνω σ’ ένα λεπτό ξύλινο κοντραπλακέ.
Το άλλο σημείο καταπόνησης, είναι ότι η σερβοκεφαλή που στερεώνονται τα δύο συρματόσχοινα κίνησης του Rudder, μεταφέρει αθροιστικές δυνάμεις εξήντα κιλών, στον κεντρικό άξονα του Servo! Τελικά μετά από ψάξιμο, διαπίστωσα ότι στην Korea, μία εταιρεία “Secraft”, με ιστοσελίδα http://www.secraft.net/, έχει ειδικευτεί στην κατασκευή μίας σειράς καταπληκτικών αλουμινοκατασκευών, που είναι όλα έργα τέχνης. Εκεί βρήκα αυτό που χρειαζόμουν και τους το παρήγγειλα.
Το “Rudder 2 Tray M3 (3,5 inch)” http://www.secraft.net/shop/step1.php?number=892 έλυνε όλους τους παραπάνω προβληματισμούς μου.


Χρειάστηκε να κόψω ένα ανθεκτικό κοντραπλακέ και να προσαρμόσω επάνω σε αυτό το
Rudder 2 Tray”. Τα servos στερεώνονται με τα πολύ ανθεκτικά αλενοβιδάκια που συνοδεύουν το σετ, στα σχετικά παξιμάδια.
Η όλη κατασκευή, ενσωματώνεται στην προβλεπόμενη αρχική θέση των δύο servos. Θα έπρεπε βέβαια, πρώτα να τροποποιήσω τη βάση, κόβοντάς την στα σημεία που εμποδίζεται. Στο τέλος κόλλησα και βίδωσα το κοντραπλακέ του Μοντέλου, με αυτό που έφερε το “Rudder 2 Tray”.
Βίδωσα στις κεφαλές των servos τους αλουμινένιους βραχίονες.
Κατασκεύασα τις τέσσερεις ντίζες, μετρώντας τες με παχύμετρο για να είναι απόλυτα ίδιες. Μετά συνέδεσα το Rudder με τα δύο συρματόσχοινα, τα οποία τα τέντωσα αρκετά.
Μερικές φωτογραφίες από το τελικό αποτέλεσμα …






Τα συρματόσχοινα βγήκαν χιαστί.



Επόμενη εργασία, η τοποθέτηση του πίσω τροχού. Δεν είχε καμία δυσκολία αυτή η φάση και σε λίγο χρόνο είχε τελειώσει και αυτό. Στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι όλες οι βίδες γενικώς, πριν βιδωθούν στα παξιμάδια τους, καλύπτονται με Loctite.



Προχώρησα στη συνέχεια στην στερέωση του σκέλους. Και εδώ τα πράγματα απλά.



Μετά, τα ροδάκια και τα παπουτσάκια …
Ήταν ευχάριστη έκπληξη, τα δύο ροδάκια που συνοδεύουν το Μοντέλο, διότι είναι τελείως διαφορετικά με αυτά που φαίνονται στις φωτογραφίες της συναρμολόγησης.


Η αριστερή φωτογραφία είναι από το “manual assembly” και η δεξιά η δική μου. Αριστερά βλέπετε ένα σφουγγαρένιο ψεύτικο ροδάκι για μοντέλα των 3-5 κιλών, ενώ δεξιά ένα καουτσουκένιο στιβαρό ροδάκι, ενισχυμένο μάλιστα με τέσσερα αλενοβιδάκια.
Το ενσωματωμένο παξιμάδι στη βίδα, χρειάστηκε να τροχιστεί από τις δύο πλευρές στον τροχό και το παπουτσάκι να λιμαριστεί στις δύο πλευρές, για να περάσει το παξιμάδι.
Μετά την πρώτη πτήση, παρατήρησα ότι το ένα παπουτσάκι από τις δονήσεις είχε υποστεί στο εσωτερικό μέρος δύο κακώσεις. Το ενίσχυσα με υαλοΰφασμα και κόλλα εσωτερικά και περιμένω να δω την συμπεριφορά του στη συνέχεια.
Μέσα στα παρελκόμενα που συνόδευαν το Μοντέλο, βρήκα ένα ξύλινο πάνελ, με κομμένα από laser μία σειρά από τριγωνικά μακρόστενα πηχάκια και αναρωτιόμουν τι χρησιμεύουν. Πίστευα ότι εκ παραδρομής βρέθηκαν μέσα και αφορούσαν την κατασκευή κάποιου ξύλινου Μοντέλου. Όταν έφθασα στο step 75 του “manual assembly”, η απορία λύθηκε.
Τα δύο εποξικά φτεράκια που στερεώνονται στα δύο σκέλη, θα έπρεπε να ενισχυθούν εσωτερικά με αυτά τα πηχάκια!

Μια δουλεία σχετικά λεπτή, που χρειάζεται προσοχή για να βγει ένα καλό αποτέλεσμα.
Τελευταία ενημέρωση Παρασκευή, 29 Ιούλιος 2011
english greek

Polls

Ποιά είναι η γνώμη σας για το modelomania.gr?

Αποτελέσματα


Ο καιρός στα Μέγαρα

Ο καιρός τώρα
Καθαρός Καθαρός
Θερμοκρασία: 27 °C
Παρασκευή, 18 Αύγ
Κυρίως λιακάδα Κυρίως λιακάδα
Θερμοκρασία: 25 ως 33 °C
Σάββατο, 19 Αύγ
Κυρίως λιακάδα Κυρίως λιακάδα
Θερμοκρασία: 24 ως 34 °C
Κυριακή, 20 Αύγ
Μερική λιακάδα Μερική λιακάδα
Θερμοκρασία: 24 ως 34 °C

Επιλογή Εμφάνισης

ks-lservice

Ημερολόγιο

Πέμπτη
17
Αυγούστου
2017
Ανατ.: 05.45
Δύση: 19.13
Σελήνη
25 ημερών

Σήμερα Γιορτάζουν
Δεν υπάρχει σήμερα κάποια γνωστή γιορτή
Ακολουθεί...
18/8
Αιμίλιος

Ποιός είναι συνδεδεμένος ...

Έχουμε 60 επισκέπτες σε σύνδεση

Στατιστικά


web counters