


Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines.
(Αποσυναρμολόγηση του FS 91) Το είχα απωθημένο κάποια στιγμή να μπορέσω να καταλάβω τους κινητήρες των μοντέλων μου. Η αλήθεια είναι ότι, ενώ στον Τεχνικό τομέα αισθάνομαι ικανοποιητικά καταρτισμένος, στα προβλήματα των κινητήρων είμαι δυστυχώς αδιάβαστος. Έτσι πήρα την απόφαση να σας περιγράψω το αντικείμενο που δεν ξέρω !!! Όταν ανακοίνωσα πριν λίγες ημέρες στον φίλο μου Δημητράκη, έτσι προσφωνώ τον Τζανή, ότι απεφάσισα να γράψω ένα άρθρο περιγράφοντας την αποσυναρμολόγηση – συναρμολόγηση ενός κινητήρα τετράχρονου Os Max, μειδίασε για να μην με προσβάλει. Συμπλήρωσε, “εάν δεν καταφέρεις να τον συναρμολογήσεις, έλα να στον κλείσω εγώ !!”. Το σλόγκαν μου εξ άλλου είναι: Όταν ο ενθουσιασμός σε συναρπάζει και έχεις θέληση να ασχοληθείς μετά "μανίας", τότε μπορείς να καταφέρεις αυτό που στην αρχή σου φαινόταν αδύνατον … Είχα στα χέρια μου ένα κατατοπιστικό βιβλίο του Harry Higley “All About Engines”. Εκεί βρήκα αυτό που χρειαζόμουν “OS Four-Stroke Disassembly”. Στο You Tube ανακάλυψα τρία καταπληκτικά Video, που δείχνουν με πολύ καλή ακρίβεια αυτό που θέλησα να σας περιγράψω. Μετά από αυτά, χωρίς δισταγμό πια, απεφάσισα να θυσιάσω έναν κινητήρα … Εξ άλλου, εάν η ιστορία στράβωνε, είχα την εναλλακτική λύση του Δημητράκη. Μην το σκέπτεστε. Όσοι από εσάς δεν το έχουν κάνει, να το δοκιμάσουν. Είμαι σίγουρος, ότι οι οδηγίες που ακολουθούν δεν θα σας αφήσουν ξεκρέμαστους και εάν τελικά η ιστορία στραβώσει, τα εξαρτήματα σε μια σακούλα και ελάτε να τον κλείσουμε μαζί !! Οι τετράχρονοι κινητήρες OS είναι σχεδόν ίδιοι, γι αυτό περιγράφοντας τον FS 91ουσιαστικά τους καλύψαμε όλους. Αποσυναρμολόγηση Πρόβλεψα μία πλαστική πολυθήκη, για να φυλάω τα εξαρτήματα της κάθε φάσης. Αυτό να το τηρήσετε και εσείς και μάλιστα να το ακολουθήσετε με ευλάβεια. Η κάθε φάση θα έχει τον δικό της αποθηκευτικό χώρο, που θα είναι τοποθετημένος στην σειρά του και όχι ανακατεμένα. Το καρμπιρατέρ ελεύθερο πια μπορεί να τοποθετηθεί στην θήκη του.
Καπάκι και οι δύο αλενόβιδες τοποθετούνται στην θήκη τους. Καπάκι και οι δύο αλενόβιδες τοποθετούνται στην θήκη τους. Μια ακόμη αλενόβιδα για να ελευθερώσουμε τα κοκοράκια που κινούν τις βαλβίδες. Ήρθε η σειρά να αφαιρέσουμε το μπουζί. Το μπουζί στην θέση του. Από μπάλσα κατασκευάζουμε ένα τάκο και τον τοποθετούμε κάτω από αυτές. Έτσι, όταν πιέζουμε τα ελατήρια από το επάνω μέρος, αυτές δεν θα υποχωρούν προς τα κάτω, εμποδίζοντάς μας να τις ελευθερώσουμε. Ελευθερώσαμε την βαλβίδα εισαγωγής, το ελατήριό της, την στεφάνη και τις δύο κωνικές ασφάλειες. Μεταξύ μπλοκ και καπακιού η φλάντζα στεγανοποίησης. Προσοχή και αυτή με ασφάλεια μαζί με το καπάκι. Μεταξύ κυλινδροκεφαλής και κυλίνδρου υπάρχει μία λεπτή μεταλλική φλάντζα. Αυτή είναι κρυμμένη όταν την ψάχνουμε στην εσοχή που έχει η κυλινδροκεφαλή στο κάτω μέρος. Έχει δε την τάση να φεύγει από την θέση της όταν δεν το θέλουμε … Καπάκι και τα δύο βιδάκια που το συγκρατούσαν στην επόμενη θήκη. Η λύση αυτή ήταν άμεση και αποτελεσματική … Ήρθε η στιγμή για να φυλάξουμε τον στρόφαλο και τα δύο ρουλεμάν. Εδώ έχει ολοκληρωθεί η αποσυναρμολόγηση του κινητήρα μας. Πώς σας φάνηκε; Δεν ήταν μέχρι εδώ απλό; Στην χειρότερη των περιπτώσεων να έχουμε ένα πλήρες σετ ανταλλακτικών, για να καλύπτουμε τους άλλους κινητήρες μας. Και βέβαια αστειεύομαι. Εγώ έχω τον Δημητράκη και εσείς εμένα …
Τώρα να δούμε το Video του φίλου αερομοντελιστή (G. Kamysz) για να δείτε πόσο εύκολα το κάνει αυτός.
Αφαίρεσα έναν κινητήρα από τα μοντέλα μου και τον τοποθέτησα επάνω στο “χειρουργικό” τραπέζι.
Αφαιρούμε το παξιμάδι (κλειδί δεκατέσσερα), το δεύτερο μικρότερο (κλειδί δώδεκα), που ασφαλίζει το πρώτο και την ροδέλα που ακινητοποιούν την προπέλα στον στρόφαλο.
Αφαιρούμε τη βελόνα ρύθμισης υψηλών στροφών.
Λασκάρουμε το παξιμάδι που συγκρατεί το σωληνάκι της εξάτμισης και το αφαιρούμε μαζί με αυτήν.
Από το πίσω μέρος ξεβιδώνουμε τέσσερεις βίδες που συγκρατούν το καρμπιρατέρ. Τις δύο στο κάτω μέρος που είναι και μακρύτερες τις αφαιρούμε χρησιμοποιώντας το κατάλληλο σταυροκατσάβιδο. Τις δύο επάνω με το κατάλληλο αλενόκλειδο.
Αποσυνδέουμε το σωληνάκι που συνδέει την αντλία με το καρμπιρατέρ.
Μαζί με το καρμπιρατέρ, φυλάσσουμε τις τέσσερεις βίδες και την φλάντζα που βρισκόταν μεταξύ της εισόδου του καυσίμου στον κύλινδρο και του καρμπιρατέρ.
Αφαιρούμε το καπάκι που καλύπτει τις βαλβίδες ξεβιδώνοντας τις δύο αλενόβιδες.
Τα κοκοράκια με την βίδα τους στην επόμενη θήκη.
Με ένα τσιμπιδάκι αφαιρούμε τα δύο καλάμια που μεταφέρουν την κίνηση από τον εκκεντροφόρο στα κοκοράκια.
Τα δύο καλάμια στην θέση τους.
Το επόμενο βήμα είναι να αφαιρέσουμε την κυλινδροκεφαλή. Ξεβιδώνουμε τις πέντε αλενόβιδες που την συγκρατούν με τον κύλινδρο.
Αφαιρώντας την κυλινδροκεφαλή, ελευθερώνονται και τα δύο σωληνάκια προφύλαξης των καλαμιών. Σωληνάκια και οι πέντε αλενόβιδες στην επόμενη θήκη.
Πρέπει τώρα να αφαιρέσουμε τις βαλβίδες.
Με ένα μυτοτσίμπιδο, σπρώχνουμε την στεφάνη προς τα κάτω πιέζοντας το ελατήριο της βαλβίδας, για να ελευθερωθούνε οι δύο κωνικές ασφάλειες που βρίσκονται στο εσωτερικό της στεφάνης και στην συνέχεια τις αφαιρούμε.
Ελεύθερη και η βαλβίδα εξαγωγής. Οι δύο βαλβίδες, τα ελατήρια, οι στεφάνες και οι τέσσερεις ασφάλειες στην επόμενη ασφαλή θέση. Ειδικά οι ασφάλειες είναι ιδιαιτέρα μικροσκοπικές και έχουν την τάση να χάνονται. Καταλαβαίνετε, εάν συμβεί αυτό, τότε το αποτέλεσμα θα είναι τραγικό !
Αφαιρούμε από τον στρόφαλο τον αφαλό οδήγησης που ακουμπά η προπέλα. Κάτω από αυτόν η μικρή σφήνα. Προσοχή. Όλα στην θέση τους.
Πίσω η ροδέλα. Η σειρά της να αφαιρεθεί.
Στο πίσω μέρος του κυλίνδρου η αντλία (pump) για τα μοντέλα που την διαθέτουν. Στηρίζεται με δύο βίδες. Σταυροκατσάβιδο, διότι τώρα είναι η σειρά τους.
Η αντλιούλα με τα δύο βιδάκια που την συγκρατούσαν στον επόμενο χώρο φύλαξης.
Το καπάκι που κλείνει το μπλοκ στο πίσω μέρος είναι ασφαλισμένο με τέσσερα βιδάκια. Τα αφαιρούμε με την βοήθεια του αλενόκλειδου.
Το καπάκι με τις τέσσερεις βίδες στην επόμενη θέση.
Ο εκκεντροφόρος βρίσκεται πίσω από αυτό το καπάκι. Ήρθε η ώρα να το αφαιρέσουμε ξεβιδώνοντας τις δύο βίδες που το συγκρατούν.
Το καπάκι έχει στο εσωτερικό του το ένα από τα δύο ρουλεμάν που χρησιμοποιεί ο εκκεντροφόρος για να περιστραφεί.
Με ένα μυτοτσίμπιδο πιάνοντάς τον εκκεντροφόρο μαλακά, τον αφαιρούμε από την θέση του.
Βάζοντας ένα κυρτό τσιμπιδάκι, σπρώχνουμε τα δύο ωστήρια που μετέδιδαν την κίνηση από τον εκκεντροφόρο στα δύο καλάμια και αυτά στις βαλβίδες.
Και βέβαια τα δύο ωστήρια ασφαλιστούν στην επόμενη θήκη.
Με ένα θερμομπίστολο ζεσταίνουμε τον κύλινδρο για να μπορέσουμε να αφαιρέσουμε το χιτώνιο.
Το χιτώνιο χωρίς ιδιαίτερη δυσκολία απομακρύνεται από τον κύλινδρο.
Για να αφαιρέσουμε το πιστόνι, πρέπει πρώτα να ελευθερώσουμε την μπιέλα, τραβώντας την προς το μέρος μας, από τον στρόφαλο. Το κάτω μέρος της μπιέλας, για να ελευθερωθεί, θα πρέπει να είναι σχεδόν μέσα στον κύλινδρο.
Το πιστόνι απελευθερωμένο πάει κατευθείαν στη θέση του.
Ήρθε η ώρα να αφαιρέσουμε τον στρόφαλο. Προσπάθησα να το πετύχω ακολουθώντας τις οδηγίες του “video” κτυπώντας από πίσω με το χέρι χωρίς αποτέλεσμα. Όταν πόνεσα ακολούθησα πιο δραστικά μέσα …
Ένα σφυρί ματσόλα με λαστιχένιο κεφάλι …
Ο στρόφαλος ελεύθερος.
Ζέσταμα του μπλοκ, για να αφαιρέσουμε τα δύο ρουλεμάν με θερμομπίστολο όπως προτείνει το “Video”. Δυστυχώς στην περίπτωσή μου αποδείχτηκε αναποτελεσματικό. Εκτός εάν ο φίλος αερομοντελιστής που το τράβηξε αποσυναρμολογεί τον κινητήρα του συχνά.
Έτσι αναγκάστηκα να θερμάνω το μπλοκ με ένα φλογοβόλο που χρησιμοποιούν οι υδραυλικοί.
Και εδώ τα αποτελέσματα άμεσα. Κτυπώντας μαλακά το μπλοκ επάνω σε ένα ξύλινο τάκο, το εσωτερικό ρουλεμάν αποχωρίστηκε από το μπλοκ. Δεν χρειάζεται να τονίσω, ότι πρέπει να κρατάτε το καυτερό μπλοκ με ένα θερμομονωτικό γάντι.
Περνάμε τον στρόφαλο τώρα στο εσωτερικό του ζεσταμένου μπλοκ και αναγκάζουμε το δεύτερο ρουλεμάν να βγει από την υποδοχή του.
Κύριο Μενού
Αρχική Συνεργάτες Τα μοντέλα μας Σας ενδιαφέρει Ποδήλατο (mountain bike) Συνδέσεις ΕπικοινωνίαΆρθρα
Άρθρα γενικάPolls
Τα πιο δημοφιλή
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- BREDA Ba.88 Lince
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Agusta A109 Power
- Cessna 337 Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Led on Board
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Combat
- Μια πανέμορφη διαδρομή στο Τατόϊ
Ο καιρός στα Μέγαρα
Ο καιρός τώρα
Θερμοκρασία: 29 °C Σάββατο, 03 Ιούν

Θερμοκρασία: 17 ως 27 °C Κυριακή, 04 Ιούν

Θερμοκρασία: 18 ως 27 °C Δευτέρα, 05 Ιούν

Θερμοκρασία: 19 ως 28 °C
Επιλογή Εμφάνισης

Ημερολόγιο
Μάρθα, Πεντηκοστή
Ποιός είναι συνδεδεμένος ...
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Combat
- Led on Board
- Current Monitor
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
- Ένα μαντρόσκυλο μέσα στο αερομοντέλο
- Cessna 337 Skymaster
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Linear Regulator
- JU87 Stukas
- Από (Τζανή Δημήτρη)
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Η κατασκευή της κορδέλας COMBAT
- Cessna Cardinal
- On board glow Driver
- Αντικατάσταση του On/Off διακόπτη
- The Kreutzer "Air Coach"
- Mini Field Box
- SAITO FG-57T