


Cessna 337 Skymaster
Για να οδηγηθούν τα δύο rudders, συνδέθηκαν τα servo με δύο αντίστοιχες ξύλινες ράβδους.
Η καλωδίωση του δεκατετρακάναλου δέκτη Futaba R6014HS επάνω στο σύστημα των rudders - φτερών αξίζει την παρακάτω φωτογραφία.
Το επάνω σύστημα συνδέεται με την άτρακτο με δύο πλαστικά μπουλόνια.
Δεν ήμουν ικανοποιημένος από την πρόταση του κατασκευαστή και πρόσθεσα στο μπροστινό μέρος δύο ξύλινους πύρους.
Η άτρακτος ήταν βατή εάν εξαιρούσαμε την καλωδίωση.
Οι τοποθέτηση των κινητήρων δεν είχε εκπλήξεις. Τα δύο cowl είχαν την δουλειά τους.
Στο μπροστινό θέλησα τα ανοίγματα του εξαερισμού να είναι περσίδες. Έτσι, εκτύπωσα ένα αυτοκόλλητο διαστάσεων 1:1 με το σχέδιο κοπής, το κόλλησα στο cowl και μετά dremel.
![]() |
Στερέωσα στο εσωτερικό, τα καλώδια που τροφοδοτούν τα Landing Lights και τον μαγνητικό αισθητήρα που διαβάζει τις στροφές του έλικα για λογαριασμό του συγχρονιστή.
Όπως ανέφερα, ο συσσωρευτής τοποθετήθηκε επάνω στον κινητήρα για να ζυγίσει το μοντέλο. |
Αποφάσισα και αντικατέστησα το προβλεπόμενο εμπρόσθιο σκέλος του κατασκευαστή με της Robart Fixed Steerable Nosegear w/Fork 3/8" με κωδ. Robart 654.
![]() |
Η ψύξη του πίσω κινητήρα, παρ' όλους τους προβληματισμούς, απεδείχθη στην πράξη απροβλημάτιστη.
Το μόνο που πρέπει να προσεχθεί, είναι πρώτα να βάζουμε μπρος τον μπροστινό κινητήρα, διότι το ρεύμα αέρος που στέλνει πίσω χρησιμεύει για να τον ψύξει.
Από το επάνω μέρος της καμπίνας ο αεραγωγός στέλνει τον αέρα σ' ένα σφραγισμένο τμήμα στο πίσω μέρος της ατράκτου και αυτό τον οδηγεί κατευθείαν στον κύλινδρο.
Εκεί που τα πράγματα αγρίεψαν, ήταν όταν φτάσαμε να προγραμματίσουμε τον συγχρονιστή.
Για να μην σας κουράσω, σας προτείνω να κατεβάσετε και να μελετήσετε το εγχειρίδιο που ανέφερα παραπάνω. Εκεί θα διαπιστώσετε επίσης το πόσο έξυπνα διαχειρίζεται τα δύο glow driver.
Τρεις Μαρτίου του 2007 έφερα το Skymaster στο μοντελοδρόμιο για την πρώτη δοκιμαστική πτήση.
Ξεκίνησα την σύνθετη συναρμολόγηση, βοηθούμενος από τον αγαπητό φίλο Τζανή Δημήτρη.
Test pilot σ' όλα μου τα μοντέλα είναι ο αγαπητός φίλος Πέτρος Ντούνης, τον οποίον θέλω να ευχαριστήσω, διότι πάντα αναλαμβάνει αγόγγυστα τον άχαρο αυτό ρόλο. Πραγματικά του οφείλω πολλά…
Παρ' όλο που κατασκευαστικά τα μοντέλα μου δεν έχουν ποτέ προβλήματα, το Skymaster μας επιφύλαξε μία δυσάρεστη έκπληξη, που ευτυχώς στα έμπειρα χέρια του Πέτρου δεν καταλήξαμε στα χειρότερα.
Η αλήθεια είναι ότι το μοντέλο είναι βαρύ και βγήκε βαρύτερο, δηλαδή οκτώ κιλά!!
Φοβόμαστε ότι οι δύο OS FS-91S II-P θα είχαν πρόβλημα να το σηκώσουν.
Δυστυχώς επαληθευτήκαμε. Το μοντέλο σερνόταν στον διάδρομο και τον εγκατέλειψε με δυσκολία!
Ο Πέτρος κατάλαβε ότι δεν είχε πολλά περιθώρια και με γλυκές κινήσεις, για να μην στολάρει, το προσγειώνει μετά από λίγες στροφές σε χαμηλό ύψος.
Όταν το είδα πάλι στο διάδρομο, χαλάρωσα, γιατί, τουλάχιστον μέχρι εκείνη την στιγμή, είχα γλυτώσει την δουλειά που είχα ξοδέψει.
Στην συνέχεια όλοι επεξεργαζόμαστε το μοντέλο για να καταλάβουμε το πρόβλημα.
Από την συζήτηση βγήκε ότι είχα τοποθετήσει τον πίσω έλικα ανάποδα …
Ο μπροστινός κινητήρας παίρνει ένα συμβατικό έλικα. Ο πίσω όμως παίρνει ένα διαφορετικό από τους γνωστούς, διότι αυτός ο κινητήρας σπρώχνει. Είναι δηλαδή ένας έλικας pusher!
Στην φωτογραφία φαίνεται πως την επάτησα.
|
|
Παρατηρήστε τις επιγραφές…
Όπως τις βλέπετε, έτσι δεν θα τις τοποθετούσατε;
Αυτό έκανα και εγώ. Και όμως, λάθος. Ο pusher έχει την επιγραφή ανάποδα!
Δηλαδή, η μπροστινή του πλευρά δεν έχει ενδείξεις, σε αντίθεση με τον συμβατικό …
Ο έλικας pusher της Zinger 14X6 ανάποδα
|
Τουμπάραμε τον έλικα και ξαναδοκιμάσαμε. Η κατάσταση ήταν τελείως διαφορετική. Το skymaster πετούσε υποδειγματικά χωρίς προβλήματα και εκπλήξεις.
Ο Πέτρος πάντα γκρινιάζει και η επιθυμία του είναι τα μοντέλα να είναι overpower. Έτσι ανακάλυψε, ότι ο συγχρονιστής στο full των στοφών δεν αφήνει τον κινητήρα, που μπορεί να δώσει κάτι παραπάνω, να το κάνει!
Έτσι, αρχίζω αλληλογραφία με τον αμερικανό σχεδιαστή της συσκευής και του ζητώ να αλλάξει το software για μένα. Ευτυχώς που δεν το πήρε στραβά…
Του πρότεινα, ο συγχρονιστής να αφήνει τους κινητήρες ελεύθερους μετά το 90% της διαδρομής του throttle. Ο Bill Wike, πράγματι, το τροποποίησε και μου έστειλε μία προσωπική έκδοση αποκλειστικά για το αεροπλάνο μου.
Με αυτόν τον τρόπο καλύψαμε την απαίτηση του Πέτρου και πήραμε όλη την ισχύ που δίδουν οι κινητήρες.
Ο Πέτρος με συμβούλεψε επίσης να αντικαταστήσω τους ξύλινους έλικες της Zinger με αυτούς της APC 14x6 Pattern Propellers, διότι αποδίδουν περισσότερο. Έγινε και αυτή η αλλαγή. Ευτυχώς αυτοί δεν κρύβουν εκπλήξεις σχετικά με τον σωστό τρόπο τοποθέτησής τους.
|
Για το Φωτογραφικό Άλμπουμ Cessna 337 Skymaster πιέστε εδώ ...
Κύριο Μενού
Αρχική Συνεργάτες Τα μοντέλα μας Σας ενδιαφέρει Ποδήλατο (mountain bike) Συνδέσεις ΕπικοινωνίαΆρθρα
Άρθρα γενικάPolls
Τα πιο δημοφιλή
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- BREDA Ba.88 Lince
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Agusta A109 Power
- Cessna 337 Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Led on Board
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Combat
- Μια πανέμορφη διαδρομή στο Τατόϊ
Ο καιρός στα Μέγαρα
Ο καιρός τώρα
Θερμοκρασία: 29 °C Σάββατο, 03 Ιούν

Θερμοκρασία: 17 ως 27 °C Κυριακή, 04 Ιούν

Θερμοκρασία: 18 ως 27 °C Δευτέρα, 05 Ιούν

Θερμοκρασία: 19 ως 28 °C
Επιλογή Εμφάνισης

Ημερολόγιο
Μάρθα, Πεντηκοστή
Ποιός είναι συνδεδεμένος ...
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Το ...τέλος της μεθανόλης
- Combat
- Led on Board
- Current Monitor
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
- Ένα μαντρόσκυλο μέσα στο αερομοντέλο
- Piper Arrow
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Linear Regulator
- JU87 Stukas
- Από (Τζανή Δημήτρη)
- Ταυτότητα
- Susana
- Άλμπουμ Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Μια πανέμορφη διαδρομή στο Τατόϊ
- Νέος ηλεκτρονικός διακόπτης μπουζί
- Τεχνητή Νοημοσύνη
- Agusta A109 Power
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Η κατασκευή της κορδέλας COMBAT
- Η κοπή της πίττας στα Δερβενοχώρια
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Cessna Cardinal
- On board glow Driver
- Άλμπουμ Cessna Cardinal
- Αντικατάσταση του On/Off διακόπτη
- Η κοπή της Πίττας στο ΣΕΦ
- The Kreutzer "Air Coach"
- Mini Field Box
- SAITO FG-57T
- Giovanni Ciapparelli
- BREDA Ba.88 Lince