modelomania

Cessna 337 Skymaster

Έχει γραφτεί από Γιώργος Αυγερινόπουλος
Τετάρτη, 29 Σεπτέμβριος 2010
Τα δύο μπράτσα καταλήγουν σε δύο rudders. Συνδέονται με μία γέφυρα στο πίσω μέρος. Εκεί βρίσκεται το elevator με το servo του.



Για να οδηγηθούν τα δύο rudders, συνδέθηκαν τα servo με δύο αντίστοιχες ξύλινες ράβδους.

Η καλωδίωση του δεκατετρακάναλου δέκτη Futaba R6014HS επάνω στο σύστημα των rudders - φτερών αξίζει την παρακάτω φωτογραφία.



Το επάνω σύστημα συνδέεται με την άτρακτο με δύο πλαστικά μπουλόνια.
Δεν ήμουν ικανοποιημένος από την πρόταση του κατασκευαστή και πρόσθεσα στο μπροστινό μέρος δύο ξύλινους πύρους.

Η άτρακτος ήταν βατή εάν εξαιρούσαμε την καλωδίωση.

Οι τοποθέτηση των κινητήρων δεν είχε εκπλήξεις. Τα δύο cowl είχαν την δουλειά τους.

Στο μπροστινό θέλησα τα ανοίγματα του εξαερισμού να είναι περσίδες. Έτσι, εκτύπωσα ένα αυτοκόλλητο διαστάσεων 1:1 με το σχέδιο κοπής, το κόλλησα στο cowl και μετά dremel.

Στερέωσα στο εσωτερικό, τα καλώδια που τροφοδοτούν τα Landing Lights και τον μαγνητικό αισθητήρα που διαβάζει τις στροφές του έλικα για λογαριασμό του συγχρονιστή.

 

Όπως ανέφερα, ο συσσωρευτής τοποθετήθηκε επάνω στον κινητήρα για να ζυγίσει το μοντέλο.

Αποφάσισα και αντικατέστησα το προβλεπόμενο εμπρόσθιο σκέλος του κατασκευαστή με της Robart Fixed Steerable Nosegear w/Fork 3/8" με κωδ. Robart 654.


Η ψύξη του πίσω κινητήρα, παρ' όλους τους προβληματισμούς, απεδείχθη στην πράξη απροβλημάτιστη.

Το μόνο που πρέπει να προσεχθεί, είναι πρώτα να βάζουμε μπρος τον μπροστινό κινητήρα, διότι το ρεύμα αέρος που στέλνει πίσω χρησιμεύει για να τον ψύξει.

Από το επάνω μέρος της καμπίνας ο αεραγωγός στέλνει τον αέρα σ' ένα σφραγισμένο τμήμα στο πίσω μέρος της ατράκτου και αυτό τον οδηγεί κατευθείαν στον κύλινδρο.

Εκεί που τα πράγματα αγρίεψαν, ήταν όταν φτάσαμε να προγραμματίσουμε τον συγχρονιστή.

Για να μην σας κουράσω, σας προτείνω να κατεβάσετε και να μελετήσετε το εγχειρίδιο που ανέφερα παραπάνω. Εκεί θα διαπιστώσετε επίσης το πόσο έξυπνα διαχειρίζεται τα δύο glow driver.

Τρεις Μαρτίου του 2007 έφερα το Skymaster στο μοντελοδρόμιο για την πρώτη δοκιμαστική πτήση.

Ξεκίνησα την σύνθετη συναρμολόγηση, βοηθούμενος από τον αγαπητό φίλο Τζανή Δημήτρη.

Test pilot σ' όλα μου τα μοντέλα είναι ο αγαπητός φίλος Πέτρος Ντούνης, τον οποίον θέλω να ευχαριστήσω, διότι πάντα αναλαμβάνει αγόγγυστα τον άχαρο αυτό ρόλο. Πραγματικά του οφείλω πολλά…

Παρ' όλο που κατασκευαστικά τα μοντέλα μου δεν έχουν ποτέ προβλήματα, το Skymaster μας επιφύλαξε μία δυσάρεστη έκπληξη, που ευτυχώς στα έμπειρα χέρια του Πέτρου δεν καταλήξαμε στα χειρότερα.

Η αλήθεια είναι ότι το μοντέλο είναι βαρύ και βγήκε βαρύτερο, δηλαδή οκτώ κιλά!!
Φοβόμαστε ότι οι δύο OS FS-91S II-P θα είχαν πρόβλημα να το σηκώσουν.

Δυστυχώς επαληθευτήκαμε. Το μοντέλο σερνόταν στον διάδρομο και τον εγκατέλειψε με δυσκολία!

Ο Πέτρος κατάλαβε ότι δεν είχε πολλά περιθώρια και με γλυκές κινήσεις, για να μην στολάρει, το προσγειώνει μετά από λίγες στροφές σε χαμηλό ύψος.

Όταν το είδα πάλι στο διάδρομο, χαλάρωσα, γιατί, τουλάχιστον μέχρι εκείνη την στιγμή, είχα γλυτώσει την δουλειά που είχα ξοδέψει.
Στην συνέχεια όλοι επεξεργαζόμαστε το μοντέλο για να καταλάβουμε το πρόβλημα.

Από την συζήτηση βγήκε ότι είχα τοποθετήσει τον πίσω έλικα ανάποδα

Ο μπροστινός κινητήρας παίρνει ένα συμβατικό έλικα. Ο πίσω όμως παίρνει ένα διαφορετικό από τους γνωστούς, διότι αυτός ο κινητήρας σπρώχνει. Είναι δηλαδή ένας έλικας pusher!
Στην φωτογραφία φαίνεται πως την επάτησα.


Ο έλικας pusher της Zinger 14X6





Ο έλικας της Zinger για μπροστά



Παρατηρήστε τις επιγραφές…

Όπως τις βλέπετε, έτσι δεν θα τις τοποθετούσατε;
Αυτό έκανα και εγώ. Και όμως, λάθος. Ο pusher έχει την επιγραφή ανάποδα!
Δηλαδή, η μπροστινή του πλευρά δεν έχει ενδείξεις, σε αντίθεση με τον συμβατικό …

Ο έλικας pusher της Zinger 14X6 ανάποδα



Ο έλικας της Zinger για μπροστά

Τουμπάραμε τον έλικα και ξαναδοκιμάσαμε. Η κατάσταση ήταν τελείως διαφορετική. Το skymaster πετούσε υποδειγματικά χωρίς προβλήματα και εκπλήξεις.

Ο Πέτρος πάντα γκρινιάζει και η επιθυμία του είναι τα μοντέλα να είναι overpower. Έτσι ανακάλυψε, ότι ο συγχρονιστής στο full των στοφών δεν αφήνει τον κινητήρα, που μπορεί να δώσει κάτι παραπάνω, να το κάνει!

Έτσι, αρχίζω αλληλογραφία με τον αμερικανό σχεδιαστή της συσκευής και του ζητώ να αλλάξει το software για μένα. Ευτυχώς που δεν το πήρε στραβά…
Του πρότεινα, ο συγχρονιστής να αφήνει τους κινητήρες ελεύθερους μετά το 90% της διαδρομής του throttle. Ο Bill Wike, πράγματι, το τροποποίησε και μου έστειλε μία προσωπική έκδοση αποκλειστικά για το αεροπλάνο μου.
Με αυτόν τον τρόπο καλύψαμε την απαίτηση του Πέτρου και πήραμε όλη την ισχύ που δίδουν οι κινητήρες.

Ο Πέτρος με συμβούλεψε επίσης να αντικαταστήσω τους ξύλινους έλικες της Zinger με αυτούς της APC 14x6 Pattern Propellers, διότι αποδίδουν περισσότερο. Έγινε και αυτή η αλλαγή. Ευτυχώς αυτοί δεν κρύβουν εκπλήξεις σχετικά με τον σωστό τρόπο τοποθέτησής τους.


Ο έλικας 14X6 της APC για μπροστά

 


Ο έλικας 14X6 της APC pusher

 

 


Για το Φωτογραφικό Άλμπουμ Cessna 337 Skymaster πιέστε εδώ ...



Τελευταία ενημέρωση Παρασκευή, 10 Δεκέμβριος 2010
english greek

Polls

Ποιά είναι η γνώμη σας για το modelomania.gr?

Αποτελέσματα


Ο καιρός στα Μέγαρα

Ο καιρός τώρα
Κυρίως λιακάδα Κυρίως λιακάδα
Θερμοκρασία: 29 °C
Σάββατο, 03 Ιούν
Περιοδικά σύννεφα Περιοδικά σύννεφα
Θερμοκρασία: 17 ως 27 °C
Κυριακή, 04 Ιούν
Κυρίως λιακάδα Κυρίως λιακάδα
Θερμοκρασία: 18 ως 27 °C
Δευτέρα, 05 Ιούν
Περιοδικά σύννεφα Περιοδικά σύννεφα
Θερμοκρασία: 19 ως 28 °C

Επιλογή Εμφάνισης

ks-lservice

Ημερολόγιο

Σάββατο
3
Ιουνίου
2023
Ανατ.: 05.08
Δύση: 19.37
Πανσέληνος

Σήμερα Γιορτάζουν
Ψυχοσάββατο
Ακολουθεί...
4/6
Μάρθα, Πεντηκοστή

Ποιός είναι συνδεδεμένος ...

Έχουμε 37 επισκέπτες σε σύνδεση

Στατιστικά


web counters