


Ένα μαντρόσκυλο μέσα στο αερομοντέλο
Η παροχή ηλεκτρικής ενεργείας στα αερομοντέλα με κινητήρα μεθανόλης ή βενζίνης επιτυγχάνεται με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες διαφόρων τύπων 4,8 έως 6,0 volt, είναι δε πολύ μεγάλος πονοκέφαλος για τον αερομοντελιστή, διότι τυχόν απώλειας της εν πτήση σημαίνει καταστροφή του αερομοντέλου.
Σήμερα υπάρχουν πολύ αξιόλογοι φορτιστές και συντηρούν τις μπαταρίες μας πολύ καλά.
Όμως στο αεροδρόμιο ο αερομοντελιστής τι εικόνα έχει για τις μπαταρίες του;
Κατά καιρούς έχουν εμφανισθεί διάφορα συστήματα ελέγχου του επιπέδου αποθήκευσης της μπαταρίας, όπως π.χ. το σύστημα του μετώπου της μεγάλης και απότομης αποφόρτισης.
Όλα έχουν κάτι να προσθέσουν σε αυτό το θέμα.
Ένα από αυτά είναι ο έλεγχος του επιπέδου της τάσης.
Στη περίπτωση αυτή και έχοντας υπ όψιν ότι ο αερομοντελιστής κατά την φάση του preflight check αναλώνεται με τις ρυθμίσεις της μηχανής του αερομοντέλου, ενέχεται λοιπόν ο κίνδυνος του μη ελέγχου της ενδεικτικής λυχνίας led ή άλλων λυχνιών απεικόνισης της τάσης
Υπενθυμίζω δε ότι οι πτήσεις γίνονται μάλλον με πολύ ήλιο και η ένδειξη της λυχνίας είναι φτωχότατη.
Η παράληψη ελέγχου της τάσης είναι αδικαιολόγητη από τον αερομοντελιστή αλλά η πράξη δείχνει το αντίθετο.
Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπ όψιν σχεδίασα και κατασκεύασα ένα ηχητικό ελεγκτή τάσης 4.8 volt.
Ο τόνος του ήχου που παράγει είναι περίπου 2500 Hz 80db, πολύ διαπεραστικός και θα τον ακούσουμε σε οποιοδήποτε περιβάλλον.
Ακόμη και την τελευταία στιγμή κατά την φάση ελέγχου πηδαλίων μπορεί να μας ενημερώσει ηχητικά για χαμηλή τάση μπαταρίας.
Η απώλεια που απορροφά από την μπαταρία είναι πραγματικά ασήμαντη και η ακρίβεια του δεν συζητείται.
Το ηλεκτρονικό σχέδιο βασίζεται στο πολύ αξιόλογο reference TL431 και στον εξαπλό αντιστροφέα CD4069.
Η καθυστέρηση αντίδρασης του ελεγκτή είναι της τάξεως των 200 ms περίπου,
για να μην ενεργοποιείται με τις αιχμές προς τα κάτω που δημιουργούν τα ρεύματα των servo.
Αν όμως υπάρξει μια πτώση τάσης μεγαλύτερου χρόνου, τότε ενεργοποιείται το κύκλωμα διατηρώντας τον συριγμό ένα δευτερόλεπτο το ελάχιστον.
Όταν δε η τάση είναι χαμηλότερη των 4,8 volt ο συριγμός είναι συνεχής.
Η σύνδεση του κυκλώματος γίνεται με ένα αχρησιμοποίητο κανάλι του δέκτη μέσω μιας απλής προέκτασης servo.
Το μετασχηματιστάκι το αφαίρεσα από ένα Alarm πόρτας που το αγόρασα από το practiker 2 ευρώ μόνο.
Οι διαστάσεις της πλακέτας είναι, μήκος 60mm, πλάτος 22 mm, ύψος 4mm.
Το βάρος της δεν ξεπερνά τα 8 g.
Όλα τα εξαρτήματα είναι κοινότατα του εμπορίου και τα βρίσκεις παντού.
Τζανής Δημήτρης
Κύριο Μενού
Αρχική Συνεργάτες Τα μοντέλα μας Σας ενδιαφέρει Ποδήλατο (mountain bike) Συνδέσεις ΕπικοινωνίαΆρθρα
Άρθρα γενικάPolls
Τα πιο δημοφιλή
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- BREDA Ba.88 Lince
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Agusta A109 Power
- Cessna 337 Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Led on Board
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Combat
- Μια πανέμορφη διαδρομή στο Τατόϊ
Ο καιρός στα Μέγαρα
Ο καιρός τώρα
Θερμοκρασία: 29 °C Σάββατο, 03 Ιούν

Θερμοκρασία: 17 ως 27 °C Κυριακή, 04 Ιούν

Θερμοκρασία: 18 ως 27 °C Δευτέρα, 05 Ιούν

Θερμοκρασία: 19 ως 28 °C
Επιλογή Εμφάνισης

Ημερολόγιο
Μάρθα, Πεντηκοστή
Ποιός είναι συνδεδεμένος ...
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Το ...τέλος της μεθανόλης
- Combat
- Led on Board
- Current Monitor
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
- Cessna 337 Skymaster
- Piper Arrow
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Linear Regulator
- JU87 Stukas
- Από (Τζανή Δημήτρη)
- Ταυτότητα
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Μια πανέμορφη διαδρομή στο Τατόϊ
- Νέος ηλεκτρονικός διακόπτης μπουζί
- Τεχνητή Νοημοσύνη
- Agusta A109 Power
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Η κατασκευή της κορδέλας COMBAT
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- On board glow Driver
- Η Χριστουγεννιάτικη Γιορτή στο ΣΕΦ
- Αντικατάσταση του On/Off διακόπτη
- Η κοπή της Πίττας στο ΣΕΦ
- Mini Field Box
- SAITO FG-57T