


Current Monitor
Η μέτρηση ρεύματος της κατανάλωσης του δικτυώματος των servo μέσα στο αερομοντέλο έχει μεγάλη σημασία για την μπαταρία που χρησιμοποιείται και ο λόγος είναι εμφανής.
Όσο και μεγάλη μπαταρία να έχουμε μέσα στο αερομοντέλο μια κατανάλωση, του ενός έως δύο ampers συνεχώς, σε ελάχιστο χρόνο δεν έχει αφήσει καθόλου ρεύμα μέσα στην μπαταρία.
Πως θα ξέρουμε όμως αν κάποια φορά ένα servo που έχει σφηνώσει το πηδάλιο που οδηγεί, η δύο servo συνδεδεμένα μηχανικά παράλληλα έχουν κόντρα μεταξύ τους, η κάποιο άλλο servo μεγάλωσε το ρεύμα του αδικαιολόγητα υψηλά από εσωτερική βλάβη?
Πάρα πολλές φορές συμβαίνει αυτή η κατάσταση και πραγματικά ο αερομοντελιστής δεν μπορεί να το αντιληφθεί εγκαίρως παρά μόνο όταν είναι πολύ αργά για το αερομοντέλου του.
Πόσες φορές μετά από μια αδικαιολόγητη πτώση δεν προσπαθούμε από τα συντρίμμια του αερομοντέλου, να κατανοήσουμε τι έφταιξε και κατέπεσε, από μηχανική ή ηλεκτρική βλάβη, ετεροχρονισμένα όμως και ανωφελώς.
Υποθέτουμε όμως ότι όλα είναι καλώς κατασκευασμένα και υπολογισμένα και δεν χρειάζεται να μετρήσουμε το ρεύμα κατανάλωσης. Αλλά πρέπει να πάρουμε και τα μέτρα μας.
Η λύση στην περίπτωση αυτή είναι η αμπερομέτρηση, η οποία αυτή καθαυτή βεβαίως δεν έχει σημασία διότι αλλάζει από αεροπλάνο σε αεροπλάνο και από το φορτίο των servo κατά την πτήση. Και τα ρεύματα από την μπαταρία ανεβαίνουν αρκετά υψηλά, αλλά αυτά αποδίδουν ωφέλιμο έργο και όχι ζημία.
Όμως κατά τον έλεγχο πριν από την πτήση κατά την φάση του pre-flight check μπορούμε να διαπιστώσουμε αν σε μια στιγμή ακινησίας των servo που η κατανάλωσή τους από την μπαταρία είναι πολύ μικρή ακόμη και των ψηφιακών, να μην ξεπερνά το όριο των 300mA συνολικά όλης της κατανάλωσης, ακόμα και αν κινώντας τα servo ένα- ένα αργά, το ρεύμα παραμένει σε χαμηλό επίπεδο κάτω από το όριο των 300mA.
Το κύκλωμα που σας παρουσιάζω είναι απλό και επιβαρύνει ασήμαντα την μπαταρία μόνο κατά 4mA.
Είναι θερμοκρασιακά ισορροπημένο λόγω ότι χρησιμοποιεί τον εξαιρετικό opamp LM358 και μέσω της λυχνίας led μας ενημερώνει όταν το ρεύμα είναι μεγαλύτερο από 300mA .

Η αντίσταση R2+R3 των 0.05 Ohm είναι 10 watts συνολικά και διοχετεύει ρεύμα ακόμη και 20 ampers. Η τάση λειτουργίας του κυκλώματος καλύπτει παντελώς όλες τις περιπτώσεις τροφοδοσίας των αερομοντέλων και είναι από 3.5 - 15 volt
Η κατασκευή είναι πανεύκολη και στα μέτρα κάθε αερομοντελιστή, κόβοντας μια προέκταση στη μέση τοποθετούμε το κύκλωμα και το συνδέουμε εν σειρά από τον διακόπτη έως τον δέκτη.
Το led πρέπει να είναι υψηλής φωτεινότητας και σε θέση που να το βλέπουμε....
Δημήτρης Τζανής
Κύριο Μενού
Αρχική Συνεργάτες Τα μοντέλα μας Σας ενδιαφέρει Ποδήλατο (mountain bike) Συνδέσεις ΕπικοινωνίαΆρθρα
Άρθρα γενικάPolls
Τα πιο δημοφιλή
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- BREDA Ba.88 Lince
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Agusta A109 Power
- Cessna 337 Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Led on Board
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Combat
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
Επιλογή Εμφάνισης

Ημερολόγιο
Ξανθίππη, Πολυξένη
Ποιός είναι συνδεδεμένος ...
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Το ...τέλος της μεθανόλης
- Combat
- Led on Board
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
- Ένα μαντρόσκυλο μέσα στο αερομοντέλο
- Cessna 337 Skymaster
- Piper Arrow
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Linear Regulator
- JU87 Stukas
- Από (Τζανή Δημήτρη)
- Ταυτότητα
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Νέος ηλεκτρονικός διακόπτης μπουζί
- Τεχνητή Νοημοσύνη
- Agusta A109 Power
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Η κατασκευή της κορδέλας COMBAT
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- On board glow Driver
- Αντικατάσταση του On/Off διακόπτη
- Mini Field Box
- SAITO FG-57T