


BREDA Ba.88 Lince
BREDA Ba.88 Lince
Ευάγγελος Βασιλόπουλος – (IPMS 611)
Γεννήθηκα το 1974 στην Αθήνα και κατάγομαι από την ορεινή Αρκαδία. Σπούδασα στην Σχολή Τεχνολογικών Εφαρμογών του ΤΕΙ Πειραιά ως Μηχανικός Αυτοματισμού, σήμερα ζω με την σύζυγό μου μου στον Καρέα και εργάζομαι σε πολυεθνική εταιρεία ηλεκτροτεχνικών προϊόντων.
Είμαι μέλος της IPMS Ελλάδος (International Plastic Modelers’ Society) από το 1994. Ξεκίνησα τον μοντελισμό χωρίς να γνωρίζω ότι υπήρχε τέτοιο χόμπυ. Ενθουσιασμένος από τις καλλιτεχνικές απεικονίσεις αεροσκαφών στα οπισθόφυλλα του πολεμικού κόμικ ΔΡΑΣΙΣ ανέπτυξα από νωρίς, 11 χρονών, μια ανεξίτηλη αγάπη για τις πτητικές μηχανές. Η έμφυτη δεξιότητα μου στις κατασκευές με βοήθησε να μεταμορφώσω δύο από τα οπισθόφυλλα σε ξύλινα μοντέλα. Ήταν το Me 262 και το Supermarine Walrus. Οι δύο επόμενες ιδιοκατασκευές ήταν αεροσκάφη δικής μου σχεδίασης αλλά μέχρι τότε ο θείος μου είχε παρατηρήσει το ταλέντο και μου αγόρασε μερικά εξειδικευμένα εργαλεία και ένα πλαστικό συναρμολογούμενο μοντέλο. Ήταν καλοκαίρι του 1988 και από τότε έχω φτιάξει περισσότερα από 110 μοντέλα αεροσκαφών. Ορισμένα από αυτά έχουν διακριθεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
BREDA Ba.88 Lince
Societa Italiana Ernesto Breda & S.A. Industrie Meccaniche e Aeronautiche Meridionali - Breda Ba.88 Lince (Λύγκας). Δικινητήριο υψηλοπτέρυγο μαχητικό-βομβαρδιστικό ολομεταλλικής κατασκευής με σωληνωτό ατσάλινο σκελετό.
Σχεδιάστηκε από τους Antonio Parano & Giuseppe Panzeri το 1936. Πρώτη πτήση του πρωτοτύπου (ΜΜ 302) τον Οκτώβριο του 1936 από τον Αρχιδοκιμαστή πιλότο της Breda, Furio Niclot. Τον Δεκέμβριο του 1937 καθιέρωσε παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας σε απόσταση 100 και 1.000km με ταχύτητες 554 και 524km/h αντίστοιχα.
Κατασκευάστηκαν 156 αεροσκάφη σε 3 διαφορετικές εκδόσεις συμπεριλαμβανομένου του πρωτοτύπου το οποίο, σε αντίθεση με τα Breda 88 παραγωγής είχε μονό κάθετο σταθερό. To 76 - 7 που αναπαρίσταται εδώ ανήκει στην 76 Squadriglia, 7 Gruppo, 5 Stormo όπως ήταν τον Ιούνιο του 1940.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
· Εκπέτασμα 15,40 m
· Μήκος 10,75 m
· Ύψος 3,00 m
· Εμβαδόν Πτέρυγας 33 m2
· Πτερυγικός Φόρτος 204 kg/m2
· Μέγιστη Ταχύτητα 490 km/h στα 4.000m
· Ταχύτητα Ταξιδίου 440 km/h στα 4.000m
· Ακτίνα Δράσης 1.640 km
· Βαθμός Ανόδου στα 3.000m 7΄30΄΄
· Βαθμός Ανόδου στα 4.000m 9΄
· Βαθμός Ανόδου στα 5.000m 10΄30΄΄
· Βαθμός Ανόδου στα 6.000m 13΄20΄΄
· Επιχειρησιακή Οροφή 8.000 m
· Βάρος Καθαρό 4.650 kg
· Ωφέλιμο Φορτίο (χωρίς βόμβες) 2.100 kg
· Μέγιστο Βάρος (χωρίς βόμβες) 6.750 Kg
· Επιθετικός Οπλισμός 3 x πολυβόλο Breda SAFAT 12,7΄
· Αμυντικός Οπλισμός 1 x πολυβόλο Breda SAFAT 7,7΄
· Πλήρωμα πιλότος, βομβαρδιστής/πολυβολητής
· Κινητήρες 2 X Piaggio P.XI R.C.40 :
· Αερόψυκτος
· Αριθμός Κυλίνδρων 14
· Σειρές Κυλίνδρων 2
· Βαλβίδες/Κύλινδρο 2 in – 2 out
· Κυβισμός 38,67 L
· Διάμετρος 1,29 m
· Ύψος 1,29 m
· Βάρος 620 kg
· Ισχύς 960 hp
· Καύσιμο 87 Οκτανίων
· Προπέλα 3φυλλη διαμ. 3,20m
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
· ENRICO LEPRONI, BREDA 88, ALI D’ITALIA VOL 19, LA BANCARELLA AERONAUTICA
· RICHARD J. CARUANA, CAMOUFLAGE AND MARKINGS – ITALIAN AIR FORCES 1935-1945, MODELAID PUBLICATIONS
· P. WALDIS & M. DE BORTOLI, REGIA AERONAUTICA CACCIA & ASSALTO 1940-1943, LA BANCARELLA AERONAUTICA
· IL NOTIZIARIO, IPMS ITALY VOL. 12 NO.2 – 1981
· WINGS OF ITALY, GIORGIO APOSTOLO EDITORE
· BILL GUNSTON, WORLD ENCYCLOPEDIA OF AEROENGINES, HAYNES PUBLISHING
ΠΗΓΕΣ ΙΝΤΕΡΝΕΤ
• URBAN FREDRIKSSΟΝ COLOR REFERENCE CHARTS, IPMS STOCKHOLM
• STORMO! - www.stormomagazine.com
Κατασκευή
1.Το κιτ της Warrior Models στην 1/48. Από τα κομμάτια ρητίνης χρησιμοποιήθηκαν τα δύο μισά της ατράκτου, οι πτέρυγες, τα καλύμματα και τα ατρακτίδια των κινητήρων, τα spinner, το ουραίο πτέρωμα και οι τροχοί, ενώ από τα μεταλλικά μόνο το ουραίο σκέλος και οι έλικες. Όλα τα υπόλοιπα και κυρίως το πιλοτήριο και τα σκέλη προσγείωσης κατασκευάστηκαν είτε από το μηδέν, είτε από διάφορα περισσεύματα και photo-etched.
2. Τρίψιμο της ατράκτου εσωτερικά για να λεπτύνει και διάνοιξη των πλαϊνών παραθύρων του βομβαρδιστή.
3. Δεξιό πλαϊνό πάνελ πιλοτήριου. Το βασικό χρώμα του εσωτερικού εiναι το primer Verde Anticorrosione (Anti Corrosive Green) FS 34227.
4. Πίνακας οργάνων (ιδιοκατασκευή).
5. Άποψη του πιλοτήριου στο τελικό του στάδιο.
6. Το χειριστήριο ελέγχου έχει βελτιωθεί αρκετά με διάφορες προσθήκες/ιδιοκατασκευες. Ο χώρος του πολυβολητή δουλεύτηκε ξεχωριστά – εδώ φαίνεται ακόμα κενός.
7. Κατασκευή του σκελετού στην φωλέα του ουραίου σκέλους προσγείωσης. Ο χάλκινος σωλήνας προορίζεται για την στήριξη του ουραίου σκέλους.
8. Κόλληση των δυο μισών της ατράκτου μόνο στο πίσω τμήμα τους με την βοήθεια σφικτήρων. Το πρόσθιο τμήμα κολλήθηκε αργότερα για να ευθυγραμμιστεί καλυτέρα.
9. Κατασκευή των δοκών στήριξης της πτέρυγας του μοντέλου. Το μπρούτζινο ψευδο-spar χρησιμεύει στην στήριξη της πτέρυγας του μοντέλου. Πακτώθηκε στην χοντρή ρητίνη της ατράκτου με καρφιά και συνδυασμό εποξικής και κυανοκρυλικής κόλλας. Το πρόσθιο mainspar είναι αλουμινένιο σε αντίθεση με το πλαστικό οπίσθιο για να στηρίζει καλυτέρα την πτέρυγα.
10. Κατασκευή του υπόλοιπου τμήματος του ατσάλινου σωληνωτού σκελετού του αεροσκάφους που περιβάλλει τον πολυβολητή.
11. Σωληνωτός σκελετός, κάθισμα πολυβολητή και λοιπά παρελκόμενα στο τελικό τους στάδιο.
12. Σκαλισμένος χώρος υποδοχής της αλουμινένιας δοκού για την ενίσχυση της ακαμψίας της πτέρυγας του κιτ και σκαλισμένος χώρος υποδοχής του ψευδο-spar.
13. Δοκιμαστική εφαρμογή αλουμινένιας δοκού και ψευδο-spar.
14. Η πτέρυγα στηρίζεται στην άτρακτο με το ψευδο-spar παρακάμπτοντας το πιλοτήριο.
15. Δοκιμαστική εφαρμογή των δυο μισών της ημιπτέρυγας και του ψευδο-spar. Φαίνονται επίσης τα σκαλισμένα τμήματα για τα πτερύγια καμπυλότητας σε αρχικό στάδιο.
16. Εμβάθυνση της φωλέας του κύριου σκέλους προσγείωσης στην περιοχή του ατρακτιδίου του κινητήρα. Φαίνονται επίσης τα κομμένα τμήματα για τα πτερύγια κλίσης και καμπυλότητας καθώς επίσης η κομμένη και διαμορφωμένη περιοχή των πτερυγίων καμπυλότητας χείλους προσβολής (slats).
17. Δεξιό ατρακτίδιο κινητήρα και φωλέα κύριου σκέλους προσγείωσης. Διακρίνεται το πίσω διάφραγμα φωλέας και το αντιπυρικό διάφραγμα (firewall).
18. Συμμετρική τοποθέτηση πλευρικών νευρώσεων από λεπτές λωρίδες πλαστικού με τη βοήθεια αυτοσχέδιου χάρακα.
19. Δοκιμαστική εφαρμογή για ευθυγράμμιση των ατρακτιδίων αφού πρώτα οι ημιπτέρυγες έχουν τοποθετηθεί στην σωστή δίεδρο γωνία.
20. Ο σωληνωτός σκελετός και το εσωτερικό της φωλέας, πλήρως διαμορφωμένα αλλά ακόμα χωρίς φθορές.
Κύριο Μενού
Αρχική Συνεργάτες Τα μοντέλα μας Σας ενδιαφέρει Ποδήλατο (mountain bike) Συνδέσεις ΕπικοινωνίαΆρθρα
Άρθρα γενικάPolls
Τα πιο δημοφιλή
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- BREDA Ba.88 Lince
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Agusta A109 Power
- Cessna 337 Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Led on Board
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Combat
- Μια πανέμορφη διαδρομή στο Τατόϊ
Ο καιρός στα Μέγαρα
Ο καιρός τώρα
Θερμοκρασία: 27 °C Σάββατο, 03 Ιούν

Θερμοκρασία: 17 ως 27 °C Κυριακή, 04 Ιούν

Θερμοκρασία: 18 ως 27 °C Δευτέρα, 05 Ιούν

Θερμοκρασία: 19 ως 28 °C
Επιλογή Εμφάνισης

Ημερολόγιο
Μάρθα, Πεντηκοστή
Ποιός είναι συνδεδεμένος ...
Σχετικοί σύνδεσμοι
- Το ...τέλος της μεθανόλης
- Combat
- Led on Board
- Current Monitor
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
- Ένα μαντρόσκυλο μέσα στο αερομοντέλο
- Cessna 337 Skymaster
- Piper Arrow
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Linear Regulator
- Από (Τζανή Δημήτρη)
- Ταυτότητα
- Susana
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Νέος ηλεκτρονικός διακόπτης μπουζί
- Τεχνητή Νοημοσύνη
- Agusta A109 Power
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- Cessna Cardinal
- The Kreutzer "Air Coach"
- Giovanni Ciapparelli