

Ηλεκτρικά - ηλεκτρονικά
Αντικατάσταση του On/Off διακόπτη
Αντικατάσταση του On/Off διακόπτη με σταθεροποιητή τάσης Η αντικατάσταση του διακόπτη ρεύματος από την μπαταρία στον δέκτη με έναν άλλο ηλεκτρονικού τύπου, στο αερομοντέλο δεν μπορώ να πω ότι είναι προϋπόθεση. Αλλά σε μεγάλα Giant είναι οπωσδήποτε απαραίτητη.
Ο κυριότερος λόγος της αντικατάστασης είναι η διασφάλιση της κατάστασης (on), πράγμα που ο γνωστός συρταρωτός διακόπτης το επιτυγχάνει σε ένα μεγάλο ποσοστό.
On board glow Driver




On Board Glow Driver
Το θέμα της διατήρησης του κινητήρα εν λειτουργία κατά την διάρκεια της πτήσης απασχολούσε και απασχολεί συνεχώς τους αερομοντελιστές.
Οι αιτίες της κράτησης του κινητήρα είναι πολλές και αλλάζουν από αεροπλάνο σε αεροπλάνο.
Κυριότερη από αυτές είναι η υψηλή θερμοκρασία από ελλιπή ψύξη.
Οι αιτίες αυτές όμως είναι αντικείμενο των μηχανικών και τις αντιπαρέρχομαι.
Θα ασχοληθούμε όμως με το μπουζί, το οποίο είναι μέρος του προβλήματος.
Στην ουσία, αυτό είναι μία αντίσταση πολύ χαμηλής τιμής σε ohms, όπου με μία μπαταρία 1,2 volt καταφέρνουμε να το κοκκινίσουμε και να ξεκινήσουμε τον κινητήρα είτε δίχρονος είναι είτε τετράχρονος.
Linear Regulator
Μία μπαταρία LIPO 2 στοιχείων μας δίνει 2Χ3,7= 7,4 volt και το βάρος της στην χωρητικότητα των 2.000mA δεν ξεπερνά τα 120g.
Ιδανική λύση για το βάρος της μπαταρίας, αλλά η τάση της είναι υψηλότερη από την τάση των 6,5 volt που μπορούν να δουλέψουν τα servo.
Είναι σίγουρο δε ότι αν δεν χρησιμοποιήσουμε κατάλληλο ρυθμιστή ανάμεσα στη μπαταρία και στον δέκτη - servo θα προξενήσουμε ανεπανόρθωτη ζημία στα servo.
Ένα μαντρόσκυλο μέσα στο αερομοντέλο
Σήμερα υπάρχουν πολύ αξιόλογοι φορτιστές και συντηρούν τις μπαταρίες μας πολύ καλά. Όμως στο αεροδρόμιο ο αερομοντελιστής τι εικόνα έχει για τις μπαταρίες του; Κατά καιρούς έχουν εμφανισθεί διάφορα συστήματα ελέγχου του επιπέδου αποθήκευσης της μπαταρίας, όπως π.χ. το σύστημα του μετώπου της μεγάλης και απότομης αποφόρτισης.Η παροχή ηλεκτρικής ενεργείας στα αερομοντέλα με κινητήρα μεθανόλης ή βενζίνης επιτυγχάνεται με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες διαφόρων τύπων 4,8 έως 6,0 volt, είναι δε πολύ μεγάλος πονοκέφαλος για τον αερομοντελιστή, διότι τυχόν απώλειας της εν πτήση σημαίνει καταστροφή του αερομοντέλου.
Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
Ένας αερομοντελιστής που αντιμετωπίζει με σοβαρότητα αυτό το hobby έχει πάντα μέσα στο μυαλό του πάρα πολλά ερωτηματικά για όλα τα συναφή εξαρτήματα του αερομοντέλου του.
Ένα μεγάλο ερώτημα γι αυτόν είναι το επίπεδο της τάσης της μπαταρίας που έχει μέσα στο αερομοντέλο του.Εννοείται φυσικά πως έχει βεβαίως τοποθετήσει και το γνωστό μας watch volt.
Επομένως κάθε φορά που το αερομοντέλο του ευρίσκεται κοντά του επιθεωρεί την τάση της μπαταρίας του.
Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
Η εργασία αυτή που γίνεται αποκλειστικά με ευθύνη του χομπίστα αερομοντελιστή, είναι η αιτία για πολλές πτώσεις με μερική ή ολική καταστροφή του αερομοντέλου.
Η εγκατάσταση των ηλεκτρικών, δηλαδή ο δέκτης τα servo και ο διακόπτης με την μπαταρία μέσα στο αερομοντέλο, πρέπει να τυγχάνει μεγάλης επιμέλειας και προσοχής από τον χομπίστα αερομοντελιστή.
Όλες οι εταιρίες κατασκευής αυτών των εξαρτημάτων κάνουν αξιόλογες προσπάθειες να τα βελτιώσουν και να είναι αξιόπιστα. Οι επίχρυσες επαφές π.χ. είναι πλέον κοινοτυπία Όμως δεν φθάνει μόνο αυτό. Η εγκατάσταση των εξαρτημάτων έχει μεγάλη σημασία και πρέπει να γίνει με προσοχή.
Current Monitor
Η μέτρηση ρεύματος της κατανάλωσης του δικτυώματος των servo μέσα στο αερομοντέλο έχει μεγάλη σημασία για την μπαταρία που χρησιμοποιείται και ο λόγος είναι εμφανής.
Όσο και μεγάλη μπαταρία να έχουμε μέσα στο αερομοντέλο μια κατανάλωση, του ενός έως δύο ampers συνεχώς, σε ελάχιστο χρόνο δεν έχει αφήσει καθόλου ρεύμα μέσα στην μπαταρία.
Πως θα ξέρουμε όμως αν κάποια φορά ένα servo που έχει σφηνώσει το πηδάλιο που οδηγεί, η δύο servo συνδεδεμένα μηχανικά παράλληλα έχουν κόντρα μεταξύ τους, η κάποιο άλλο servo μεγάλωσε το ρεύμα του αδικαιολόγητα υψηλά από εσωτερική βλάβη?
Led on Board
Δεν είναι λίγες οι φορές που θέλουμε να κάνουμε μια "εξυπνάδα" επάνω στο αερομοντέλο μας και ειδικά όταν αυτό είναι scale.
Ένα μυδραλιοβόλο να κροταλεί ένα φως να ανάβει και ότι άλλο βάλει ο νους μας.
Όταν αυτή η "εξυπνάδα" είναι ηλεκτρική και χρειαζόμαστε τον έλεγχο της από την τηλεκατεύθυνση, τότε πρέπει να τοποθετήσουμε ένα ηλεκτρονικό διακόπτη που οδηγείται από τον δέκτη και κατά προέκταση από τον χειριστή.
Φυσικά θα απασχολήσουμε ένα spare κανάλι του δέκτη το οποίο θα ελέγχουμε από ένα διακόπτη της τηλεκατεύθυνσης.
Κύριο Μενού
Αρχική Συνεργάτες Τα μοντέλα μας Σας ενδιαφέρει Ποδήλατο (mountain bike) Συνδέσεις ΕπικοινωνίαPolls
Τα πιο δημοφιλή
- Sukhoi 29S 2.6m – Sebart
- BREDA Ba.88 Lince
- Πώς να δαμάσετε τους τετράχρονους O.S Engines
- Agusta A109 Power
- Cessna 337 Skymaster
- Πανελλήνιοι Αγώνες Scale 2010
- Field Box (Αερομοντελιστική Εργαλειοθήκη)
- Η Εγκατάσταση των ηλεκτρονικών μέσα στο Αερομοντέλο
- Led on Board
- Προσοχή-προσοχή ZERO στον ορίζοντα
- Combat
- Ενδείκτης τάσεως 4,8V ακριβείας
Επιλογή Εμφάνισης

Ημερολόγιο
18 ημερών
Βαρβάρα